| Lepiej dopasować tabor do zapotrzebowania/ potoków pasażerskich |
| Powołać związek międzygminnym w celu integracji komunikacji publicznej |
| Podjąć w uchwale porozumienia międzygminne i scedować na miasto Piła zadania organizatora przewozów na całym obszarze |
| Ustanowić jednolitą taryfę biletową |
| Podjąć działania w celu lepszego planowania przestrzennego na terenie miasta i powiatu, którego efektem będzie lepsze zarządzania terenem i występującymi na nim potrzebami transportowymi |
| Miasto Piła powinno porozumieć się w tej kwestii ze Starostą Powiatowym, który nas reprezentuje |
| Ustanowić jednolitą taryfę biletową z opcją biletu kolejowego i na sieć ZTM Poznań (PEKA) |
| Zwiększyć częstotliwości połączeń w godzinach szczytu komunikacyjnego |
| Obniżyć ceny biletów, co będzie skutkowało podwyższeniem kwoty dotacji |
| W integrację lokalnych połączeń powinien się zaangażować Urząd Marszałkowski |
| Należałoby opracować wspólny dla miasta i powiatu plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego |
| Poprawić skomunikowanie mniej zaludnionych terenów |
| Do współpracy należy włączyć prywatnych przewoźników |
| Poprawić punktualność kursowania |
| Poprawić dostępność do informacji o trasach, opłatach i porach odjazdów |
| Zbudować sieć zintegrowanych przystanków z możliwością pozostawienia w bezpiecznym miejscu roweru, samochodu |
| Poprawić dostępność sieci sprzedaży biletów np. poprzez montaż biletomatów |
| Poprzez budowę sieci dróg zapewniających najkrótsze odległości i czasowe dojazdy do pracy, punktów usługowych, naukowych, handlowych |
| Wspólnie z kluczowymi pracodawcami opracować rozkład jazdy |
| Wprowadzić zintegrowany z koleją bilet |
| Należy uporządkować politykę parkingową w mieście by parkowanie w centrum miasta stało się nieopłacalne dla mieszkańca |
| Wprowadzić zintegrowany z koleją i poznańskim systemem PEKA , wspólny bilet |
| Wprowadzić elektroniczną platformę informacji pasażerskiej |
| Wprowadzić spójny ze strefą ograniczonego postoju, bilet |
| Zbudować spójny z Koninem system ścieżek rowerowych i wprowadzić tzw. rower miejski |
| Należałoby w pierwszej kolejności współpracować w kwestii budowy i zarządzania drogami publicznymi tak by powstały wspólne korytarze komunikacji o zasięgu ponadlokalnym |
| Należy opracować i wdrożyć instrumenty organizacyjne jak np. koordynacja administracji zajmującej się logistyką miasta wyposażonej w kompetencje organizacyjne, decyzyjne, nadzorcze i kontrolne |
| Należy wypracować jednolitą dla całego subregionu politykę transportową i przyjąć ją do realizacji przez wszystkie sąsiadujące z Piła gminy |
| Inne: |