Kontakt
Ukończono 0%
Znaczenie zabawy w integralnym rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
*
1. Płeć
Kobieta
Mężczyzna
*
2. Wykształcenie
Licencjat
Wyższe zawodowe bez przygotowania pedagogicznego
Wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym
Studium nauczycielskie
inne
*
3. Stopień awansu zawodowego:
stażysta kontraktowy
mianowany
dyplomowany
*
4. Placówka, w której Pan/i pracuje
Prywatna
Publiczna
*
5. Gdzie znajduje się przedszkole, w którym Pan/Pani pracuje?
miasto
wieś
*
6. W jakiej grupie wiekowej prowadzi Pan/i zajęcia?
3-latki
4-latki
5-latki
6 latki
Inne
*
7. Czy bierze Pan/i czyny udział w zabawach wraz z dziećmi
Tak
Raczej tak
Raczej nie
Nie
*
8. W jaki sposób stara się Pan/Pani motywować dzieci do udziału w zabawach?
atrakcyjnym doborem zabawy
osobistym udziałem w zabawach
dokładnym objaśnieniem zasad zabawy
tworzeniem radosnej atmosfery
okazją do „zdrowej” rywalizacji
dzieci lubią się bawić, wiec nie potrzebują żadnej motywacji
zaspokajaniem potrzeby ruchu
*
9. Jaki rodzaj zabawy jest przez Pana/Panią najczęściej stosowany?
Zabawy ruchowe
Zabawy tropiące
Zabawy konstrukcyjne
Zabawy tematyczne
Zabawy badawcze
Zabawy tematyczne
Zabawy swobodne
*
10. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy ruchowe ?
*
11. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy ruchowe ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
12. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy ruchowe podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
13. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy tropiące ?
*
14. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy tropiące ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
15. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy tropiące podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
16. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy konstrukcyjne ?
*
17. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy konstrukcyjne ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
18. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy konstrukcyjne podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
19. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy tematyczne ?
*
20. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy tematyczne ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
21. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy tematyczne podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
22. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy badawcze?
*
23. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy badawcze ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
24. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy badawcze podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
25. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy teatralne ?
*
26. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy teatralne ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
27. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy teatralne podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
28. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają u dzieci zabawy swobodne ?
*
29. Na które z wymienionych cech według Pana/ Pani mogą wpływać zabawy swobodne ?
Motorykę małą
Motorykę dużą
Mowę
Pamięć
Równowagę
Percepcję
Myślenie
Uwagę
Wiara w siebie
Rywalizacje
Współprace w grupie
Spostrzegawczość
Radzenie sobie z emocjami
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
Zaspokajanie aktywności twórczej dziecka
Rozwijanie wiedzy o konstrukcjach
Zaspokajanie dziecku potrzeby tworzenia
Inne
*
30. Jak często praktykuje Pan/ Pani zabawy swobodne podczas swoich zajęć ?
Bardzo często
Raczej często
Ani często ani rzadko
Raczej rzadko
Bardzo rzadko
*
31. Jakie funkcje zabawy według Pana/Pani są najważniejsze w rozwoju dziecka? ( wybierz minimum 2 funkcje)
Funkcja kształcąca
Funkcja wychowawcza
Funkcja terapeutyczna
Funkcja projekcyjna
*
32. Jakie role Pana/ Pani zdaniem mogą odgrywać zabawy w edukacji przedszkolnej?
Pozwala na zaspokojenie zainteresowań dzieci
Umożliwia integrowanie się z grupą rówieśniczą
Daje możliwość poznania otaczającej rzeczywistości
Wpływa na integralny rozwój dziecka
Daje możliwość poradzenia sobie z samoobsługowymi czynnościami
Pomaga w radzeniu sobie z emocjami
Umożliwia kształtowanie odpowiednich nawyków u dziecka
Inne
*
33. Jakie według Pana/Pani mogą wystąpić skutki w przypadku braku zabawy?
Brak poczucia szczęścia, radości
Niska samoocena dziecka
Zaburzony rozwój motoryczny
Zaburzony rozwój poznawczy
Zaburzony rozwój emocjonalny
Brak umiejętności pracy zespołowej
Trudności w nawiązywaniu nowych kontaktów
Brak rozwoju kreatywności oraz wyobraźni
Brak odporności na stres
Brak chęci do podejmowania zadań
Inne
*
34. Jaka według Pana/Pani zdaniem tematyka zabaw podejmowana jest najczęściej przez dzieci w czasie wolnym?
Zabawy, w których występują postaci z bajek
Zabawy związane z sytuacjami z życia codziennego (przykład: policjant, zabawa w dom)
Zabawy w których występuję sytuacje bądź postacie fikcyjne
Inne
*
35. Jakie posiada Pan/Pani kompetencje z zakresu zabawy?
bardzo szerokie
szerokie
przeciętne
wąskie
bardzo wąskie
Gotowe
Ankieta
Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund
i twórz własne ankiety online - za darmo!
.