Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Metody i formy nauczania w edukacji wczesnoszkolnej

Kwestionariusz ankiety dla nauczycieli uczniów edukacji wczesnoszkolnej

Szanowni Państwo,

Jestem studentką Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego w Skierniewicach na kierunku: Pedagogika; specjalność Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Zwracam się z uprzejmą prośbą do Pana/Pani o wypełnienia poniżej ankiety, dzięki której zgromadzę informacje niezbędne do napisania pracy licencjackiej, której tematem jest Uczeń edukacji wczesnoszkolnej, jako odbiorca literatury o tematyce wojennej i okupacyjnej.
Badania są całkowicie anonimowe z zachowaniem dobrowolności i będą wykorzystane wyłącznie dla celów naukowych. Uprzejmie proszę o udzielenie szczerych odpowiedzi na poniższe pytania. Udzielając odpowiedzi może Pan/Pani dokonać wyboru spośród podanych propozycji lub wpisać własną. Dziękuję za udzielenie informacji, oraz poświęcony czas.
1. Które spośród wymienionych lektur z podstawy programowej zna Pan(i)?
Czy wojna jest dla dziewczyn? - Paweł Beręsewicz
Asiunia - Joanna Papuzińska
Dziewczynka z parku – Barbara Kosmowska
Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa
Kapelusz Pani Wrony – Danuta Parlak
Afryka Kazika – Łukasz Wierzbicki
Detektyw Pozytywka – Grzegorz Kasdepke
Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren
Doktor Dolittle i jego zwierzęta – Hugh Lofting
Drzewo do samego nieba – Maria Terlikowska
Karolcia – Maria Krüger Kruger
Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa
Pamiętnik Czarnego Noska – Janina Porazińska
Baśnie (do wyboru) – Hans Christian Andersen
Brzechwa dzieciom – Jan Brzechwa
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych) - Justyna Bednarek
Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? - Leszek Kołakowski
Sposób na Elfa - Marcin Pałasz
krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie - Barbara Tylicka
Najpiękniejsze wiersze - Danuta Wawiłow
2. Które spośród wymienionych lektur z podstawy programowej stosuje Pan(i), bądź stosował/a?
Czy wojna jest dla dziewczyn? - Paweł Beręsewicz
Asiunia - Joanna Papuzińska
Dziewczynka z parku – Barbara Kosmowska
Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa
Kapelusz Pani Wrony – Danuta Parlak
Afryka Kazika – Łukasz Wierzbicki
Detektyw Pozytywka – Grzegorz Kasdepke
Dzieci z Bullerbyn – Astrid Lindgren
Doktor Dolittle i jego zwierzęta – Hugh Lofting
Drzewo do samego nieba – Maria Terlikowska
Karolcia – Maria Krüger Kruger
Oto jest Kasia – Mira Jaworczakowa
Pamiętnik Czarnego Noska – Janina Porazińska
Baśnie (do wyboru) – Hans Christian Andersen
Brzechwa dzieciom – Jan Brzechwa
Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych) - Justyna Bednarek
Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? - Leszek Kołakowski
Sposób na Elfa - Marcin Pałasz
O krakowskich psach i kleparskich kotach. Polskie miasta w baśni i legendzie - Barbara Tylicka
Najpiękniejsze wiersze - Danuta Wawiłow
3. Które z lektury według) Pan(i) należałoby przenieść do wyższych klas? I dlaczego?
4. Jakie zna Pan(i) lektury, które opowiadają o czasach wojny i okupacji?
5. Czy omawiał(a) już Pan(i) lektury dotyczące czasów wojny i okupacji?
Tak
Nie
Dopiero zaczynam pracę nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
6. Jakie metody nauczania stosuje Pan(i) przy omawianiu literatury dot. czasów wojny i okupacji? (Uwaga: to i kolejne pytania dotyczą literatury okresu wojny i okupacji)
METODY ASYMILACJI WIEDZY
POGADANKA
DYSKUSJA
WYKŁAD
PRACA Z KSIĄŻKĄ
METODY SAMODZIELNEGO DOCHODZENIA DO WIEDZY(
KLASYCZNA METODA PROBLEMOWA
METODA PRZYPADKÓW
METODA SYTUACYJNA
METODA AKTYWIZUJĄCA
GIEŁDA POMYSŁÓW
MIKRONAUCZANIE
GRY DYDAKTYCZNE
METODY WALORYZACYJNE
METODY IMPRESYJNE – (łac. impressio – odczucie, przeżywanie).
METODY EKSPRESYJNE – (łac. ekspresja – wyrażanie własnych uczuć i emocji)
METODY PRAKTYCZNE
METODY ĆWICZEBNE
METODY REALIZACJI ZADAŃ WYTWÓRCZYCH
7. Które z metod nauczania stosuje Pan(i) najchętniej i dlaczego? 
8. Które z metod nauczania stosowane przez Pana(ią) przynoszą według Pana(i) najlepsze efekty na etapie edukacji wczesnoszkolnej i dlaczego?
9. Jakie formy stosuje Pan(i) podczas omawiania lektury na lekcji?
indywidualna
grupowa
zbiorowa
zespołowa
10. Jaki poziom zainteresowania omawianymi lekturami wykazują uczniowie według Pana(i)?\
11. Jaki poziom wiedzy według Pana(i) wykazują uczniowie na lekcji? Czy są aktywni i przygotowani do lekcji?
12. Jaki stosunek do treści lektury dotyczącej wojny i okupacji według Pana(i) mają uczniowie w edukacji wczesnoszkolnej? 
13. Jakich informacji dodatkowych chciałaby/chciałby Pan/i udzielić ankietującemu w zakresie przyjętej problematyki badawczej (literatura wojny i okupacji w edukacji wczesnoszkolnej)?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .