Ukończono 0%

Ankieta dla nauczycieli. Uwzględnienie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów w procesie kształcenia - zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego.

1. Które z potrzeb rozwojowych uczniów uważa Pani\/Pan za najważniejsze?
a) Społeczne
b) Poznawcze
c) Emocjonalne
2. Czy diagnozują Państwo możliwości edukacyjne uczniów?
a) Tak
b) Nie
3. W jaki sposób diagnozują Państwo możliwości edukacyjne i potrzeby rozwojowe swoich uczniów? Można zaznaczyć więcej odpowiedzi.
a) Obserwacja uczniów
b) Rozmowa z rodzicami
c) Opinie i orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
d) Rozmowa indywidualna z uczniem
e) Bieżące oceny
f) Wyniki sprawdzianów, klasówek
g) Analiza konkursów
h) Inne, jakie? …………………
4. W jaki sposób Państwo wyrównuje szanse edukacyjne swoich uczniów? Można zaznaczyć więcej odpowiedzi
a) Zajęcia wyrównawcze
b) Koła zainteresowań
c) Przygotowanie do konkursów, egzaminów
d) Zajęcia indywidualne z uczniem
e) Wyjazdy edukacyjne
f) Udział w przedstawieniach, imprezach i akcjach charytatywnych
g) Zróżnicowane metody pracy na lekcjach
h) Zróżnicowane pomoce dydaktyczne
i) Poszukiwanie u uczniów mocnych stron
j) Inne, jakie? …
5. Co Państwa zdaniem można zrobić, aby udoskonalić system służący wyrównywaniu szans edukacyjnych uczniów? Proszę je wymienić.
6. W jaki sposób Państwo indywidualizują proces edukacyjne w szkole?
7. W jaki sposób Państwo motywujecie swoich uczniów do aktywnego uczenia się?
8. Czy uczniowie zdaniem Państwa chętnie korzystają z zaproponowanej oferty zajęć pozalekcyjnych?
a) Tak
b) Nie
9. Czy Pani/Pan rozmawia z rodzicami o możliwościach i potrzebach uczniów?
a) Przynajmniej kilka razy w roku
b) Przynajmniej raz w roku
c) Rzadziej niż raz w roku
d) Nigdy
10. W jaki sposób Państwo pozyskują informacje o sytuacji społecznej uczniów?
11. Czy dostrzegają Państwo w szkole przypadki dyskryminacji wśród uczniów?
a) Tak
b) Nie
12. Jeśli w pytaniu 11 odpowiedź brzmiała TAK, to z jakiego powodu? Zaznacz właściwe odpowiedzi.
a) Płci
b) Wieku
c) Wagi
d) Urody
e) Pochodzenia
f) Niepełnosprawności
g) Zamożności
h) Inne, jakie? …
13. Jakie działania podejmowane są w szkole w celu przeciwdziałania dyskryminacji wśród uczniów?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .