Jestem studentką Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach na kierunku Zarządzanie (specjalność Marketing i zarządzanie sprzedażą). Celem tej ankiety jest zbadanie świadomości na temat manipulacji i jej technik wykorzystywanych w kontakcie z klientem. Badania są anonimowe, a wyniki zostaną wykorzystane wyłącznie do celów naukowych. Będę bardzo wdzięczna, jeśli poświęci Pan/Pani kilka minut na wypełnienie kwestionariusza.
Dziękuję !
Proszę wybrać jedną odpowiedź
Proszę wpisać markę
Można wybrać kilka odpowiedzi
Kiedy sprzedawcy robią coś dla nas, czujemy silną potrzebę, wręcz przymus, odwdzięczenia się za ich przysługę, np. wszelkie darmowe próbki (np. kosmetyków, kawy, fragmenty e-booków itp.); degustacje; |
Sprzedawcy angażują w coś konsumentów, wiedząc że będą kontynuować to działanie, ponieważ chcę być postrzegani jako osoby konsekwentne, np. darmowe próbki produktów (korzystałem z produktu X, to będę korzystał z niego dalej) |
Jeżeli inni ludzie postępują w dany sposób, to oznacza to że ten sposób jest właściwy i my jako konsumenci również tak postąpimy w ten sam sposób. np.: „wszyscy mają mambę – mam i ja” |
Sprzedawcy wzbudzają w kimś sympatię starając się wpłynąć na tą osobę. Może to być posłużenie się uśmiechem, wdziękiem osobistym, upodobnieniem do drugiej osoby, komplementem, itp., np. atrakcyjne hostessy |
Ekspertów i ich wiedzę chętnie traktujemy jako pewne i niezawodne źródło, np. w reklamach leków często przedstawiani są lekarze |
Przedsiębiorstwa ukazują pewną rzecz/przysługę dostępną tylko przez pewien okres czasu. Jeżeli coś jest rzadkie lub trudno osiągalne, to pewnie jest dobre - oferta last minute, edycja limitowana |
Można zaznaczyć kilka odpowiedzi
| Zgadzam się | Nie zgadzam się |
Reklama stanowi rzetelne źródło informacji na temat reklamowanego produktu, dostarcza wyczerpujących informacji na temat właściwości i cech produktów lub usług, tym samym pomagając w wyborze produktów, które warto kupić. | | |
Reklama gra na uczuciach odbiorców i nadużywa ich braku doświadczenia lub wiedzy. | | |
Wykorzystanie obecności dzieci lub zwierząt wpływa na decyzje zakupowe odbiorców. | | |
Reklamy kierowane do dzieci wykorzystują ich łatwowierność i powodują wymuszanie na rodzicach zakupu danego produktu. | | |
Reklama uczy o otaczającym nas świecie, można się dowiedzieć z niej coś ciekawego, podaje fakty, pokazuje ciekawe miejsca. | | |
Reklamy wywołują emocje (np. strach, rozczulenie), pod wpływem których reklamowany produkt został kupiony. | | |
Reklama manipuluje odbiorcą w celu nakłonienia go do zakupu, wykorzystując niemoralne metody perswazji. | | |
Bez skutecznej reklamy, nie byłoby handlu, sprzedaży no i najważniejszego – zysku. | | |
Reklama pomaga budować poczucie własnej wartości i pomaga spojrzeć na siebie oczami innych. | | |
Reklama robi wrażenie, pobudza do myślenia i refleksji. | | |