Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Employer branding w banży lotniczej

Szanowni Państwo,

Zapraszam do udziału w badaniu na temat wizerunku atrakcyjnego pracodawcy w branży lotniczej oraz obecności firm w mediach społecznościowych, jako narzędzie komunikacji w ramach działań z zakresu Employer Branding.

Badanie jest częścią projektu doktorskiego, realizowanego przez mgr. Natalię Kłubko w Kolegium Mediów i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, które uzupełnione będzie o badanie sondażowe wśród studentów Politechniki Rzeszowskiej, w celu zweryfikowania ich oczekiwań zawodowych oraz kryteriów wyboru przyszłego pracodawcy.

Badanie skierowane jest do osób pracujących w sektorze lotniczym w działach HR/ Szkoleń/ Rekrutacji/ Komunikacji/ PR/ Marketingu i zajmie około 25 minut.

Warto podkreślić, że wyniki badań będą anonimowe, a więc identyfikacja poszczególnych osób oraz badanych firm nie będzie możliwa w końcowym opracowaniu.

Jednocześnie po zakończeniu projektu badawczego otrzymają Państwo wersję elektroniczną raportu, który przedstawi wnioski z badania, analizę porównawczą oraz rekomendacje w zakresie komunikacji z pokoleniem Z w celu zachęcenia ich do wzięcia udziału w przyszłych procesach rekrutacyjnych.

Osoby chętne do zapoznania się z wynikami badania zachęcam również do bezpośredniego kontaktu pod adresem: [email protected]

Z góry dziękuję za poświęcony czas oraz włożony wysiłek w rozwój nauki i problemu badawczego z jakim mierzy się coraz więcej firm, a mianowicie z dostępem do kandydatów na rynku pracy, którzy tworzą kapitał firm i przyczyniają się do ich rozwoju i innowacyjności.
1. W pierwszej części ankiety określanej jako metryka, proszę Pana(ią) o podanie podstawowych informacji:
Jaka jest Pana(i) płeć?
Mężczyzna
Kobieta
2. Proszę podać jaki jest Pana(i) wiek?
18 - 24 lat
25 - 30 lat
31 - 34 lat
35 - 40 lat
41 - 50 lat
51 - 54 lat
55 - 60 lat
więcej ile?
3. Jakie jest Pana(i) poziom wykształcenia?
Podstawowe
Gimnazjalne
Zasadnicze zawodowe
Średnie
Wyższe - tytuł zawodowy licencjata
Wyższe - tytuł zawodowy inżyniera, magistra lub magistra inżyniera
Wyższe - stopień naukowy doktora
4. Proszę podać wielkość firmy w której Pan(i) pracuje
(Jeżeli firma, ma więcej oddziałów proszę uwzględnić oddziały wyłącznie znajdujące się na terenie Polski).
1-10 pracowników
11-100 pracowników
101-500 pracowników
501-1000 pracowników
1001 - 5000 pracowników
5001 i więcej
5. Jakiego działu jest Pan(i) pracownikiem firmy?
(Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).
HR Business Partner
HR
Rekrutacja
Employer Branding
Zarządzanie talentami
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Marketing/ PR
6. Czy może Pan(i) określić jakich pracowników najczęściej poszukuje Państwa firma?
(Proszę wybrać max 3 odpowiedzi)
Technicznych
Produkcyjnych
Specjalistów
IT
HR
Marketing
Managerów
Nie wiem
7. Z jakim doświadczeniem najczęściej poszukują Państwo pracowników?
(Proszę wybrać max 3 odpowiedzi).
Absolwentów szkół średnich
Studentów w trakcie nauki
Absolwentów szkół wyższych
Młodych profesjonalistów ze stażem 1-6 lat doświadczenia zawodowego,
Doświadczonych profesjonalistów ze stażem powyżej 6 lat.
Nie wiem
8. Jakie są potrzeby rekrutacyjne firmy na nadchodzące 12 miesięcy?
Dużo większe niż do tej pory
Większe niż do tej pory
Podobne jak do tej pory
Mniejsze niż do tej pory
Dużo mniejsze niż do tej pory
9. Czy uważa Pan(i), że obecnie jest coraz trudniej być atrakcyjnym pracodawcą dla kandydatów?
Proszę dokończyć zdanie:
Uważam, że jest
Znacznie trudniej
Trudniej
Podobnie jak było do tej pory
Łatwiej
Znacznie łatwiej
Nie mam zdania
10. Jakie są Pana(i) spostrzeżenia dotyczące rekrutacji na nadchodzące 12 miesięcy?
Proszę dokończyć zdanie:
Rekrutacja kandydatów będzie
Dużo łatwiejsza
Łatwiejsza
Taka sama jak do tej pory
Trudniejsza
O wiele trudniejsza
Nie wiem
11. Jak Pan(i) uważa, które atrybuty firmy jako pracodawcy, są najważniejsze z punktu widzenia kandydatów do pracy?
(Proszę wybrać od 3 do max 10 odpowiedzi)
Atrakcyjne wynagrodzenie w firmie Atrakcyjne benefity i inne świadczenia pozapłacowe
Atrakcyjna lokalizacja biura Atrakcyjne produkty i usługi firmy
Atrakcyjne zadania wykonywane w pracy Bezpieczeństwo i pewność zatrudnienia
Perspektywy rozwoju zawodowego i ścieżki kariery Elastyczne warunki pracy
Innowacyjność firmy Inspirujące środowisko/kierownictwo
Jasna ścieżka awansu Kultura organizacyjna firmy
Możliwości międzynarodowego rozwoju i kariery Możliwość pracy zdalnej
Oferta work-life balance Prorodzinne podejście pracodawcy
Jakość sprzętu na którym się pracuje Firmowe wydarzenia integracyjne
Poczucie sensu wykonywanej pracy Posiadanie wpływu na to co się dzieje w firmie
Praca pełna wyzwań Profesjonalne szkolenia i rozwój
Przyjazna atmosfera i koledzy Radość/szczęście w pracy
Reputacja i prestiż firmy Satysfakcja z pracy w firmie
Silne działania z zakresu odpowiedzialnego społecznie biznesu (CSR) Środowisko pracy
Sukces rynkowy pracodawcy Wizerunek branży/firmy
Wysoki poziom odpowiedzialności za zadania Polityka nagradzania i uznania pracowników
Proces rekrutacji Różnorodność osób w firmie pod względem płci, wieku, narodowości
12. Jak Pan(i) uważa, co obecnie motywuje młodych specjalistów do pracy?
(Proszę wybrać od 3 do max 10 odpowiedzi)
Szansa na nauczenie się czegoś nowego i zdobycie nowych doświadczeń
Możliwość rozwoju
Poszerzanie wiedzy eksperckiej
Możliwość otrzymania finansowej nagrody (podwyżka, premia, bonus)
Wykonywanie obowiązków zgodnych z zainteresowaniami zawodowymi
Działanie ważne dla interesów i celów firmy
Możliwość pracy w międzynarodowym środowisku
Możliwość konsultacji największych wyzwań z przełożonym
Okazja do poznania nowych ludzi
Otrzymanie informacji zwrotnej i uznania przełożonego
Możliwość korzystania z nowoczesnych technologii
Wpływ na wynik, który zależy przede wszystkim ode mnie
Przekroczenie swoich zainteresowań zawodowych
Zapewnienie możliwości posługiwania się językami obcymi
Otrzymanie uznania kolegów
Wpływ na wyniki osiągnięte dzięki pracy zespołowej
13. Jak Pan(i) uważa, co najbardziej ZNIECHĘCA kandydatów do podjęcia współpracy z danym pracodawcą?
(Proszę wybrać od 3 do max 10 odpowiedzi)
Brak bezpieczeństwa i pewności zatrudnienia Brak docenienia w pracy
Brak innowacyjności w firmie Brak jasnej ścieżki awansu
Brak możliwości międzynarodowego rozwoju i kariery Brak możliwości pracy zdalnej
Brak oferty szkoleniowo-rozwojowej Brak poczucia sensu wykonywanej pracy
Brak wpływu na to, co się dzieje w firmie Częste wyjazdy służbowe
Długi dojazd do pracy Kultura organizacyjna niezgodna z wartościami kandydata
Nieatrakcyjna lokalizacja biura Nieatrakcyjne benefity i świadczenia pozapłacowe
Nieatrakcyjne produkty i usługi firmy Nieatrakcyjne wynagrodzenie w firmie
Nieelastyczne warunki pracy Nieinspirujące kierownictwo
Nudne i powtarzalne zadania w pracy Praca w nadgodzinach
Wysoki poziom stresu w firmie Zbyt długi proces rekrutacji
Zła reputacja firmy Nieprzyjazna atmosfera w pracy
Złe opinie o pracodawcy w sieci i na forach internetowych
14. Z jakich narzędzi osoby pracujące w Pana(i) firmie najczęściej korzystają, aby zaprezentować firmę jako atrakcyjnego pracodawcę?
Własna strona internetowa i zakładka kariera Program rekomendacji wśród pracowników firmy
Organizacja programów stażowych Współpraca z ambasadorami marki firmy
Współpraca z agencjami zatrudnienia Portale z ogłoszeniami o pracę (ogólne)
Portale z ogłoszeniami o pracę (branżowe) Targi kariery/ pracy
Wirtualne targi pracy Konferencje specjalistyczne
Kampania rekrutacyjna Dni otwarte firmy
Wirtualne dni otwarte firmy Webinary branżowe
Wydarzenia organizowane na uczelni Współpraca z uczelnianymi biurami karier
Współpraca z konsultantami kariery Współpraca z studenckimi organizacjami
Współpraca z technicznymi szkołami średnimi Reklama w radiu
Organizowane konkursy Specjalistyczne artykuły/ wypowiedzi ekspertów
Własny magazyn informacyjny Publikowane materiały video
Publikowane autentyczne zdjęcia firmy / pracowników / wydarzeń Spisany tzw. Culture book
Newsletter Własna aplikacja
Kontakt z byłymi pracownikami Współpraca z tzw. influencerami
Komunikacja na portalu społecznościowym Facebook, Komunikacja na portalu społecznościowym LinkedIn
Komunikacja na portalu społecznościowym Instagram Komunikacja na portalu społecznościowym Tick Tok
Komunikacja na serwisie internetowym Youtube Prowadzenie firmowego bloga / vloga
Firmowe podcasty Gry interaktywne
15. Które Pana(i) zdaniem kanały komunikacji są najbardziej skuteczne w kontekście rekrutacji nowych pracowników?
Własna strona internetowa i zakładka kariera Program rekomendacji wśród pracowników firmy
Organizacja programów stażowych Współpraca z ambasadorami marki firmy
Współpraca z agencjami zatrudnienia Portale z ogłoszeniami o pracę (ogólne)
Portale z ogłoszeniami o pracę (branżowe) Targi kariery/ pracy
Wirtualne targi pracy Konferencje specjalistyczne
Kampania rekrutacyjna Dni otwarte firmy
Wirtualne dni otwarte firmy Webinary branżowe
Wydarzenia organizowane na uczelni Współpraca z uczelnianymi biurami karier
Współpraca z konsultantami kariery Współpraca z studenckimi organizacjami
Współpraca z technicznymi szkołami średnimi Reklama w radiu
Organizowane konkursy Specjalistyczne artykuły/ wypowiedzi ekspertów
Własny magazyn informacyjny Publikowane materiały video
Publikowane autentyczne zdjęcia firmy / pracowników / wydarzeń Spisany tzw. Culture book
Newsletter Własna aplikacja
Kontakt z byłymi pracownikami Współpraca z tzw. influencerami
Komunikacja na portalu społecznościowym Facebook, Komunikacja na portalu społecznościowym LinkedIn
Komunikacja na portalu społecznościowym Instagram Komunikacja na portalu społecznościowym Tick Tok
Komunikacja na serwisie internetowym Youtube Prowadzenie firmowego bloga / vloga
Firmowe podcasty Gry interaktywne
16. Czy firma w której Pan(i) pracuje zaznacza swoją obecność w mediach społecznościowych (np. LinkedIn czy Facebook)?
Tak
Nie
Nie wiem
17. Jeżeli tak, to z jakich mediów społecznościowych organizacja korzysta najczęściej?
Facebook LinkedIn
Messenger Pinterest
Instagram Twitter
Tick tock Flickr
Snapchat WhatsApp
Twitch We chat
Youtube Skype
Własna aplikacja Z żadnych
18. Czy firma lub osoby odpowiadające za zatrudnienie kandydatów oraz komunikację używają mediów społecznościowych w celu promowania firmy jako pracodawcy?

Tak
Nie
Nie wiem
19. Jeżeli tak, czy te działania są skuteczne w osiąganiu celów biznesowych/rekrutacyjnych?
Tak
Nie
Nie wiem
20. Czy działania z zakresu komunikacji w mediach społecznościowych są mierzone w kontekście skutecznej rekrutacji?
Tak
Nie
Nie wiem
21. Jak Pan(i) uważa, jak obecność firmy w mediach społecznościowych wpływa na zainteresowanie kandydatami pracą w Państwa firmie?
Bardzo pozytywnie
Pozytywnie
Nie ma to większego znaczenia
Negatywnie
Bardzo negatywnie
Nie wiem
22. Kto w Pana(i) firmie odpowiada za tworzenie i publikację treści na profilach firmy w mediach społecznościowych?
Dział Personalny
Dział Employer Branding/ Zarządzania Marką Pracodawcy
Dział Marketingu
Dział Komunikacji Wewnętrznej
Dział Komunikacji Zewnętrznej
Dział Zarządzania Talentami
Zewnętrzna agencja
Zarząd / CEO
Zagraniczny oddział firmy
23. Czy w korzystaniu z mediów społecznościowych jako narzędzia rekrutacyjnego, firma dopasowuje działania do konkretnej grupy docelowej?
Tak
Nie
Nie wiem
24. Czy treści publikowane w mediach społecznościowych oraz działania z zakresu budowy wizerunku pracodawcy są podejmowane według określonej strategii?
Tak, firma posiada jasno zdefiniowaną strategię kształtowania wizerunku pracodawcy
Tak, ale musimy ją jeszcze rozbudować/dopracować
Nie, nie mamy jasno zdefiniowanej strategii kształtowania wizerunku pracodawcy
Nie, ale pracujemy nad strategią
Nie wiem
25. Proszę określić jakie Pan(i) dostrzega korzyści z budowy wizerunku atrakcyjnego pracodawcy w mediach społecznościowych?
Proszę ustosunkować się do wszystkich poniższych pytań i ocenić je zgodnie z Pana(i) doświadczeniami w skali od 1 do 5:
Brak korzyściNiewielkie korzyściTrudno powiedziećDuże korzyściBardzo duże korzyści
Spójna komunikacja
Lepsze dopasowanie kandydatów do kultury organizacyjnej
Łatwość przyciągania talentów
Większe zaangażowanie pracowników
Uznanie firmy za idealnego pracodawcę (wysoka pozycja rankingowa)
Zmniejszenie rotacji pracowników
Obniżenie kosztów związanych z rekrutacją
Zwiększenie poziomu obsługi klienta
Zadowolenie udziałowców firmy
Zwiększenie wiedzy o rynku i dostępności talentów
Zwiększenie zyskowności firmy
Inne
26. Czy dzięki działaniom z zakresu budowy wizerunku atrakcyjnego pracodawcy zaobserwował(a) Pan(i) oszczędności w wydatkach związanymi z rekrutacją i zatrzymaniem pracowników?
Zdecydowanie tak
Tak
Wydatki są na tym samym poziomie
Nie
Zdecydowanie nie
Trudno powiedzieć
Nie wiem
27. Które z poniższych wskaźników mierzenia zwrotu z inwestycji działań w ramach Employer Brandingu używa Pana(i) firma?
Poziom rotacji pracowników w firmie
Poziom zaangażowania pracowników
Wskaźnik rekomendacji
Ilość osób zatrudnionych w ramach programu poleceń
Wskaźnik retencji kluczowych pracowników
Liczba składanych aplikacji na oferowane stanowisko
Jakość składanych aplikacji
Czas zatrudnienie pracownika
Koszt zatrudnienia pracownika
Zaangażowanie w treści zamieszczane w mediach społecznościowych
Aktywność na stronie internetowej firmy
Obecność firmy w opiniotwórczych rankingach
Pozytywne wypowiedzi o firmie
Wskaźnik chęci powrotu do firmy pracowników, którzy dobrowolnie odeszli z firmy w ciągu ostatnich kilku lat
Nie mamy zdefiniowanych wskaźników
Efekty nie są mierzone
28. Czy Pana(i) firma posiada osobny budżet na działania z zakresu employer branding?
Tak
Nie
Nie wiem
29. Jeżeli tak, jaki budżet firma przeznacza rocznie na działania employer brandingowe (z wyłączeniem budżetu rekrutacyjnego)?
do 20 tys. pln
20 - 50 tys. pln
51 -100 tys. pln
200 - 300 tys. pln
Nie wiem
Nie mogę ujawnić
30. Czy jest jeszcze coś co chciał(aby) Pan(i) dodać w kontekście działań firmy z zakresu komunikacji w mediach społecznościowych/ Employer Branding czy marketingu rekrutacyjnego?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .