Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

TEST LEAN SIX SIGMA YELLOW BELT JELCZ

* 1. Imię i nazwisko
* 2. Data
* 3. Cykl DMAIC w tłumaczeniu oznacza:
A. Dedukuj, Modeluj, Aprobuj, Usprawnij, Kontynuuj
B. Działaj, Mierz, Analizuj, Identyfikuj, Koryguj
C. Definiuj, Mierz, Analizuj, Usprawnij, Skontroluj
D. Projektuj, Mierz, Zastosuj, Udoskonal, Skontroluj
* 4. Six Sigma koncentruje się na:
A. Redukowaniu zmienności w procesie i jej negatywnego oddziaływania na klientów
B. Automatyzacji i informatyzacji procesów
C. Redukowaniu wielkości zatrudnienia
D. Usprawnieniu naprawiania braków
* 5. Poziom zdolności procesu wynoszący 6 Six Sigma odpowiada :
A. 6200 defektom na milion możliwości
B. 3,4 defektom na milion możliwości
C. 1 defektowi na 1000 przypadków
D. 99% poprawności produkowanych wyrobów
* 6. Strumień wartości obejmuje:
A. Wszystkie działania wykonywane w procesie od potrzeby do zrealizowanej potrzeby klienta
B. Działania dodające wartość
C. Działania niedodające wartości
D. Proces, ale tylko w produkcji – termin nie dotyczy usług
* 7. Pojęcie Lead Time procesu realizacji zamówienia oznacza:
A. Sumaryczny czas trwania całego procesu od wpłynięcia zamówienia do wysłania zamówienia do Klienta włączając czasy wykonywanych czynności, a także oczekiwanie na poszczególnych etapach procesu
B. Sumę czasów wykonywanych czynności w procesie przez operatorów
C. Sumę czas oczekiwania na wykonanie poszczególnych czynności
D. Czas oczekiwania na rozpoczęcie procesu
* 8. Zastosowanie Macierzy Decyzyjnej umożliwia:
A.Porównanie alternatywnych rozwiązań i dokonanie wyboru rozwiązania najlepszego ze względu na zestaw kryteriów
B. Uszczegółowienie zadań do wykonania w ramach wdrożenia usprawnień
C. Przeprowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej lean
D. Zidentyfikowanie źródeł oporu
* 9. Technika SMED ( Single Minute Exchange of Die) służy do:
A. Skracania czasu trwania przezbrojenia maszyny
B. Obliczania zapasu buforowego
C. Skracania Takt Time
D. Statystycznej analizy stabilności procesu.
* 10. Do zadań Yellow Belts należy:
A. Prowadzenie kampanii informacyjnej w firmie dotyczącej Lean Six Sigma
B. Stały coaching Zarządu i Dyrekcji w zakresie Lean Six Sigma
C. Ustalanie celów programu Lean Six Sigma w firmie
D. Realizacja przydzielonych zadań w ramach zespołu projektowego usprawniającego proces
* 11. Czynność kontroli ręcznej w procesie należy zakwalifikować jako:
A. Muda typu I
B. Muda typu II
C. Działanie dodające wartość w oczach klienta
D. Marnotrawstwo, ale tylko gdy kontrola nie ujawni braków w wyrobie.
* 12. Opis problemu powinien zawierać co najmniej informacje o tym:
A. Co, gdzie, kiedy , jak często nie działa oraz jakie są skutki problemu
B. Na czym polega problem i ile kosztuje jego usunięcie
C. Ile wynosi wskaźnik ROI
D. Kto odczuwa najbardziej występowanie problemu
* 13. Filozofia Six Sigma powstała w:
A. Koncernie Toyota
B. Koncernie General Electric
C. Koncernie Motorola
D. Koncernie Sony
* 14. Wartość w rozumieniu filozofii Lean Manufacturing to:
A. Działania za które klient skłonny jest zapłacić
B. Wszystkie działania mające na celu wytworzenie wyrobu
C. Wszystkie działania z wyłączeniem oczekiwania
D. Działania mające na celu obróbkę materiału
* 15. Muda to:
A. W języku japońskim oznacza „nudę”
B. Plan działań doskonalących
C. Marnotrawstwo
D. Sposób zarządzania i monitorowania przepływ produkcji
* 16. Takt Time oznacza:
A. To samo co Lead Time
B. Tempo w którym proces powinien dostarczać wyroby/usługi wg zapotrzebowania Klienta
C. Czas trwania przezbrojenia
D. Czas oczekiwania na obsługę
* 17. Wykres Spaghetti służy do:
A. Minimalizacji ilości awarii
B. Identyfikacji dróg przemieszczania materiału w procesie oraz poruszania się operatorów i związanych z tym strat (muda)
C. Pozyskiwania VOC
D. Analiza jakości procesu produkcyjnego
* 18. CTQ jest wykorzystywany do:
A. Ustalenia limitów kontrolnych dla procesu
B. Dokonania wyboru narzędzi pozyskiwania VOC
C. Zmierzenia czy proces spełnił wymagania Klienta
D. Analizy stabilności procesu
* 19. Poka Yoke to:
A. Metoda analizy przyczyn problemów
B. Technika zabezpieczania przed błędami i defektami
C. Nazwisko twórcy koncepcji lean manufacturing
D. Technika szybkiego przezbrajania maszyn
* 20. Kanban pozwala na :
A. Zsynchronizowanie przepływu materiałów w procesie z wykorzystaniem sygnalizacji
B. Podniesienie wielkości zapasów
C. Zredukowanie długości dróg transportowych
D. Zabezpieczaniu procesu przed błędami operatorów
* 21. W koncepcji TPM ( Total Productive Maintenance) zasadniczy wpływ na powstawanie i zapobieganie awariom mają:
A. operatorzy maszyn
B. wyłącznie Dział Utrzymania Ruchu (UR)
C. dostawcy nowych maszyn
D. Dział Technologii
* 22. Definicja problemu oraz celu projektu powinna:
A. Wskazać przyszłe rozwiązanie
B. Precyzyjnie opisywać problem i określać w sposób wymierny cel usprawnień
C. Zostać przedyskutowana w organizacji
D. Uzyskać pełną akceptację kierownictwa
* 23. Najlepszym przykładem zaangażowania sponsora projektu jest:
A. Chęć otrzymywania pisemnych raportów z postępu prac
B. Wyrażone słowne poparcie inicjatywy na spotkaniu wewnętrznym
C. Dokonanie odbioru wyników końcowych prac
D. Aktywny udział w spotkaniu z kluczowymi interesariuszami projektu i dostępność dla spraw projektu
* 24. Diagram Ishikawy może nam pomóc gdy:
A. Chcemy zidentyfikować potencjalne przyczyny problemu
B. Chcemy ocenić siłę wpływu przyczyny na problem a nie dysponujemy danymi pomiarowymi
C. Mamy szczegółowo zebrane dane dotyczące zidentyfikowanych przyczyn problemów
D. Chcemy ustalić zależności pomiędzy poszczególnymi przyczynami oraz problemem
* 25. Wykres Pareto umożliwia:
A. Uzyskanie ilościowego obrazu wpływu danego czynnika na problem/skutek
B. Uzyskanie informacji o 80% przyczyn decydujących o 20% skutków
C. Graficzne przedstawienie potencjalnych przyczyn problemu
D. Jakościową ocenę wpływu danej przyczyny na problem
* 26. Do zapisywania danych dotyczących mierzonych parametrów procesu wykorzystujemy:
A. SIPOC
B. QFD
C. FMEA
D. Arkusz Kontrolny
* 27. Definicja operacyjna tworzona jest aby:
A. Zredukować błąd systemu pomiarowego poprzez precyzyjne opisanie sposobu dokonywania pomiaru przez operatora
B. Ustalić osobę odpowiedzialną za dokonywanie pomiarów
C. Szczegółowo opisać działania wykonane w ramach danej operacji przez operatora w procesie
D. Opisać sposób kalibrowania aparatury kontrolno pomiarowej.
* 28. FMEA to narzędzie służące do:
A. Wyłącznie identyfikacji ryzyka operacyjnego w procesie
B. Identyfikacji i oceny potencjalnych przyczyn i skutków wad i błędów
C. Identyfikacji wymagań klienta
D. Przełożenia wymagań klienta na specyfikacje i cechy produktu/usługi
* 29. Koncepcja TPM (Total Productive Maintenance) koncentruje się na:
A. Redukcji i zapobieganiu stratom maszynowym obejmujących między innymi awarie i nieplanowane przestoje, braki oraz niską wydajność maszyn
B. Wyłącznie poprawę jakości
C. Szybkim usuwaniu awarii
D. Zakupie i instalacji nowych maszyn
* 30. Wykres pudełkowy umożliwia:
A. Zidentyfikowanie czynników wywołujących zmienność w procesie
B. Śledzenie wartości parametru w czasie
C. Badanie korelacji pomiędzy czynnikami
D. Testowanie hipotez statystycznych
* 31. Do analizy stabilności procesu w oparciu o zebrane dane wykorzystujemy:
A. Karty Kontrolne
B. Arkusze Kontrolne
C. QFD
D. FMEA
* 32. W metodzie Six Sigma proces, którego wyniki są stabilne statystycznie to proces, który :
A. Dostarcza powtarzalne rezultaty/wyniki
B. Nigdy nie wiadomo jaki będzie miał rezultat
C. Ma dużą zmienność z powodu przyczyn specjalnych
D. Jest akceptowany w firmie pod względem kosztów realizacji
* 33. Zależność przedstawioną na poniższym wykresie można opisać przez stwierdzenie:

A. Widzimy korelację dodatnią pomiędzy liczbą defektów a czasem procesu.
B. Widzimy korelację ujemną pomiędzy liczbą defektów a czasem procesu.
C. Widzimy brak korelacji pomiędzy liczbą defektów a czasem procesu.
D. Widzimy dużą wartość kurtozy w zaprezentowanych danych.
* 34. Oblicz wskaźnik oceniający zdolność jakościową procesu o następującej charakterystyce: n=100, Xbar=10, s=2, limity specyfikacji USL= 15, LSL=brak
A. 0,833
B. 1,5
C. 2
D. 1,8
* 35. Oblicz Takt Time wiedząc, że Lead Time = 55h, Czas pracy=8h/dzień, Czas przerw regulaminowych=0,5h/dzień, dzienne zapotrzebowanie Klienta= 3szt:
A. 2,5 h/szt
B. 11 h/szt
C. 0,4 szt/h
D. 0,054 szt/h
* 36. Różnica pomiędzy terminem VOC (Voice of the Customer) oraz CTQ (Critical to Quality) polega na :
A. VOC jest ogólny a CTQ jest mierzalny
B. Nie ma różnic i oznaczają to samo
C. VOC należy obliczyć na podstawie tablic statystycznych
D. VOC zawiera limity specyfikacji a CTQ nie
* 37. Mapa strumienia wartości służy do:
A. Przedstawienia sekwencji czynności w procesie, przepływu materiału i informacji oraz analizy czasów
B. Analizy rozrzutów wyników
C. Opracowania harmonogramu
D. Analizy opłacalności wdrożenia usprawnienia
* 38. 5S jest techniką mającą na celu:
A. Zapewnienie porządku na stanowisku oraz dokonanie szybkiej wizualnej oceny funkcjonowania procesu bez konieczności wykorzystania rozwiązań informatycznych
B. Wyłącznie posprzątanie bałaganu w miejscu pracy
C. Jednorazowe uporządkowanie dokumentacji w szafie
D. Zbieranie pomysłów usprawnień od pracowników i zarządzanie nimi.
* 39. Termin Kaizen oznacza:
A. Systematyczne doskonalenie procesów i funkcjonowania organizacji
B. Narzędzie do analizy danych wykorzystywane w redukowaniu zmienności procesu
C. Technikę szybkich przezbrojeń
D. Metodę synchronizowania przepływu pracy w procesie
* 40. W procesie wartość wskaźnika PPM uległa zmniejszeniu z 330.000 na 250.00 PPM. Czy w związku z tym:
A. Proces poprawił się bo wartość PPM spadła
B. Proces pogorszył się bo Sigma spadła
C. Proces pogorszył się bo liczba PPM spadła
D. Zmiana jest tak mała, że trudno powiedzieć czy proces się poprawił
* 41. Raport A3 w filozofii Lean służy do:
A. Dokumentowania przebiegu wprowadzanych usprawnień na jednej stronie arkusza formatu A3
B. Raportowania wyników audytu 5S
C. Wprowadzenia standardowego layout stanowiska pracy
D. Raportowania awarii
* 42. Standaryzacja polega na :
A. Sporządzeniu nowej procedury i opisaniu przebiegu procesu
B. Opracowania w formie graficznej schematu postępowania
C. Określeniu najlepszej metody wykonania procesu, jej opisaniu, przetestowaniu , wdrożeniu i następnie systematycznej ocenie
D. Rozbiciu dużego dokumentu na kilka mniejszych i bardziej szczegółowych.


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .