Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Osądzanie refleksyjne - czynniki edukacyjne i społeczno-kulturowe w intelektualnym rozwoju studentów

Badania do udziału w których zostałeś zaproszony mają tytuł: Osądzanie refleksyjne - czynniki edukacyjne i społeczno-kulturowe w intelektualnym rozwoju studentów. Badania będą przeprowadzone w formie wywiadu (zapisz swoje odpowiedzi, nie musisz wykorzystywać całego miejsca na zapisanie odpowiedzi). Zostaniesz poproszony o wypowiedzenie się np. na temat budowy piramid egipskich, energii jądrowej. Zasadniczym celem projektowanych studiów jest ustalenie tego jak badani myślą o kwestiach, które nie mają jednoznacznego rozwiązania. Nie będziesz proszony o wypowiadanie się na tematy, które mogą być dla Ciebie trudne, np. związane z moralnością. Wywiad będzie trwał dwudziestu minut. Zostaniesz również poproszony o uzupełnienie krótkiej ankiety na temat Twoich studiów, zainteresowań oraz pracy i wykształcenia rodziców.
Udział w badaniu ma charakter dobrowolny. Możesz w każdej chwili przerwać swój udział bez podania przyczyny i nie będzie to miało żadnych konsekwencji. Twój wywiad oraz ankieta nie będą wtedy analizowany. Nie będą zbierane żadne dane poufne lub osobowe. Wyniki będą wykorzystane wyłącznie w celach naukowych i badawczych.
* 1. Większość historyków twierdzi, że piramidy zostały zbudowane jako grobowce królów przez starożytnych Egipcjan, przy użyciu pracy ludzkiej, ze wspomaganiem lin, kół i wałków. Inni sugerowali, że Egipcjanie nie mogli wbudować takich ogromnych struktury samodzielnie, gdyż nie mieli niezbędnej wiedzy matematycznej, narzędzi, ani odpowiedniego źródła zasilania.
Co sądzisz o tej wypowiedzi?
* 2. Jak to się stało, że ten punkt widzenia jest Ci bliski?
* 3. Na czym bazowałeś obierając ten punkt widzenia?
* 4. Czy jesteś na pewno przekonany, że reprezentujesz prawidłowe stanowisko w tej sprawie? Jak to możliwe lub dlaczego niemożliwe?
* 5. Kiedy dwoje ludzi ma różne opinie w kwestiach powstania piramid, to jedna z opinii może być dobra a druga zła. Jeśli się z tym zgadzasz to co masz na myśli mówiąc, że jedna z opinii jest dobra. Jeśli nie można powiedzieć, że któraś z opinii jest lepsza od drugiej to co masz na myśli mówiąc lepsza?
* 6. Jak to możliwe, że ludzie mają tak różne poglądy na ten temat?
* 7. Jak to możliwe, że eksperci w danej dziedzinie nie zgadzają się na ten temat?
* 8. Niektórzy ludzie uważają, że informacje przekazywane nam przez innych (np. w czasopismach) zawierają bezstronne raportowanie faktów które się zdarzyły. Inni ludzie uważają, że nie ma czegoś takiego jak przekaz obiektywny. Nawet jeśli dziennikarze przekazują fakty to i tak zabarwiają je własnymi interpretacjami zdarzeń o których piszą.
Co sądzisz o tej wypowiedzi?
* 9. Jak to się stało, że ten punkt widzenia jest Ci bliski?
* 10. Na czym bazowałeś obierając ten punkt widzenia?
* 11. Czy jesteś na pewno przekonany, że reprezentujesz prawidłowe stanowisko w tej sprawie? Jak to możliwe lub dlaczego niemożliwe?
* 12. Kiedy dwoje ludzi ma różne opinie w kwestiach obiektywności przekazu informacji, to jedna z opinii może być dobra a druga zła. Jeśli się z tym zgadzasz to co masz na myśli mówiąc, że jedna z opinii jest dobra. Jeśli nie można powiedzieć, że któraś z opinii jest lepsza od drugiej to co masz na myśli mówiąc lepsza?
* 13. Jak to możliwe, że ludzie mają tak różne poglądy na ten temat?
* 14. Jak to możliwe, że eksperci w danej dziedzinie nie zgadzają się na ten temat?
* 15. Wiele religii posiada opis historii stworzenia świata. Historie te sugerują, że Bóg stworzył ziemię i ludzi. Naukowcy zaś twierdzą, że ludzie wyewoluowali z niższych form zwierzęcych, które były podobne do małp.
Co sądzisz o tej wypowiedzi?
* 16. Jak to się stało, że ten punkt widzenia jest Ci bliski?
* 17. Na czym bazowałeś obierając ten punkt widzenia?
* 18. Czy jesteś na pewno przekonany, że reprezentujesz prawidłowe stanowisko w tej sprawie? Jak to możliwe lub dlaczego niemożliwe?
* 19. Kiedy dwoje ludzi ma różne opinie w kwestiach stworzenia świata i ludzi, to jedna z opinii może być dobra a druga zła. Jeśli się z tym zgadzasz to co masz na myśli mówiąc, że jedna z opinii jest dobra. Jeśli nie można powiedzieć, że któraś z opinii jest lepsza od drugiej to co masz na myśli mówiąc lepsza?
* 20. Jak to możliwe, że ludzie mają tak różne poglądy na ten temat?
* 21. Jest wiele raportów na temat środków chemicznych dodawanych do żywności oraz bezpieczeństwa stosowania tych środków. Niektóre badania wykazują, że środki te mogą powodować raka, co czyni te produkty niebezpiecznymi. Inne badania pokazują jednak, że dodatki chemiczne są nieszkodliwe i, że żywność je zawierająca jest bezpieczniejsza do spożycia.
Co sądzisz o tej wypowiedzi?
* 22. Jak to się stało, że ten punkt widzenia jest Ci bliski?
* 23. Na czym bazowałeś obierając ten punkt widzenia?
* 24. Czy jesteś na pewno przekonany, że reprezentujesz prawidłowe stanowisko w tej sprawie? Jak to możliwe lub dlaczego niemożliwe?
* 25. Kiedy dwoje ludzi ma różne opinie w kwestiach o których mowa w tym wywiadzie, to jedna z opinii może być dobra a druga zła. Jeśli się z tym zgadzasz to co masz na myśli mówiąc, że jedna z opinii jest dobra. Jeśli nie można powiedzieć, że któraś z opinii jest lepsza od drugiej to co masz na myśli mówiąc lepsza?
* 26. Jak to możliwe, że ludzie mają tak różne poglądy na ten temat?
* 27. Jak to możliwe, że eksperci w danej dziedzinie nie zgadzają się na ten temat?
* 28. Wielu naukowców z różnych dziedzin zajmuje się zagadnieniem bezpieczeństwa energii jądrowej. Niektórzy z nich uważają, że energia jądrowa jest bezpieczna i, że może znacznie zmniejszyć naszą zależność od zasobów nieodnawialnych. Inni twierdzą, że energia jądrowa jest z natury niebezpieczne oraz, że elektrownie jądrowe doprowadzą do powszechnego i długoterminowe zanieczyszczenie środowiska.
Co sądzisz o tej wypowiedzi?
* 29. Jak to się stało, że ten punkt widzenia jest Ci bliski?
* 30. Na czym bazowałeś obierając ten punkt widzenia?
* 31. Czy jesteś na pewno przekonany, że reprezentujesz prawidłowe stanowisko w tej sprawie? Jak to możliwe lub dlaczego niemożliwe
* 32. Kiedy dwoje ludzi ma różne opinie w kwestiach o których mowa w tym wywiadzie, to jedna z opinii może być dobra a druga zła. Jeśli się z tym zgadzasz to co masz na myśli mówiąc, że jedna z opinii jest dobra. Jeśli nie można powiedzieć, że któraś z opinii jest lepsza od drugiej to co masz na myśli mówiąc lepsza?
* 33. Jak to możliwe, że ludzie mają tak różne poglądy na ten temat?
* 34. Jak to możliwe, że eksperci w danej dziedzinie nie zgadzają się na ten temat?
* 35. Z jakiego kraju pochodzisz?
* 36. W jakim kraju przebywałeś w programie Erasmus?
* 37. Czy wcześniej podróżowałaś/eś za granicę?
* 38. Czy podróżowałaś/eś za granicę jak byłaś/eś dzieckiem?
* 39. W jakim języku potrafisz rozmawiać (proszę wymień je i dodaj poziom: język ojczysty, doskonały, dobry, komunikatywny, słaby, znam tylko kilka słów)
* 40. Ile masz lat?
* 41. Podaj swoją płeć
* 42. Czy aktualnie studiujesz na poziomie studiów licencjackich czy magisterskich
* 43. Czy to jest/była Twoja pierwsza wymiana w ramach studiów za granicą?
* 44. Jaki jest zawód i wykształcenie Twojej matki?
* 45. Jaki jest zawód i wykształcenie Twojego ojca?
* 46. Jaki jest zawód i wykształcenie Twojej babci?
* 47. Jaki jest zawód i wykształcenie Twojego dziadka?
48. Bardzo dziękuję za poświęcony czas na wypełnienie kwestionariusza
Jeśli chciałabyś/chciałbyś zobaczyć wyniki pilotażowego badania proszę zostaw tutaj swój adres email
(wszystkie uzyskane wyniki będą użyte tylko i wyłącznie do celów badawczych i nie zostaną nikomu udostępnione)


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .