Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Diagnoza i terapia logopedyczna dzieci z spektrum autyzmu

* 1. Płeć
Kobieta Mężczyzna
* 2. Wykształcenie
Podstawowe
Gimnazjalne
Zasadnicze zawodowe
Średnie
Wyższe
* 3. Wiek
Poniżej 18 lat
18 - 26 lat
27 - 35 lat
Powyżej 36 lat
* 4. Stan cywilny
Kawaler/ Panna
Żonaty/ Zamężna
Wdowiec/ Wdowa
Rozwiedziony/ Rozwiedziona
W separacji
* 5. Metody rehabilitacji stosowane u Pani/Pana dziecka to:
metoda Integracji Sensorycznej
metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
metoda Holding
metoda Dobrego Startu
muzykoterapia
dogoterapia
zajęcia z psychologiem
zajęcia z pedagogiem specjalnym
logopedia
* 6. Jakie trudności edukacyjne został zniwelowane u Państwa dziecka po zastosowaniu terapii logopedycznej?
brak kontaktu wzrokowego
trudności z nawiązaniem i podtrzymaniem relacji
izolacja
mylne odczytywanie zachowań i gestów – dziecko nie może zrozumieć oczekiwań otoczenia, nie domyśla się intencji na podstawie gestów
gwałtowne, agresywne reagowanie na zmianę rutynowej sytuacji
problemy z rozpoznawaniem, właściwym nazywaniem emocji innych osób
brak koncentracji uwagi
brak mowy lub duże trudności w mowie
* 7. W jaki sposób, Pana/i zdaniem, można poprawić funkcjonowanie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
a) Poprzez eliminacje szkodliwego czynnika zewnętrznego, np. poprawienie relacji między rodzicami a dzieckiem
b) Farmakologicznie
c) Tylko wczesną terapią
d) Wspomaganie terapeutyczne w okresie przedszkolnym i szkolnym
e) Będą wymagać formy wsparcia przez całe życie
* 8. Czy specjalistyczna terapia spowodowała zmiany w zachowaniu Pani /Pana dziecka? Jeśli tak, proszę wpisać w jakie.
9. Proszę ocenić w skali od 0 do 10 efekty prowadzonej terapii logopedycznej (0 oznacza brak skuteczności, 10 całkowitą skuteczność).
012345678910
012345678910
:
10. W jakim obszarze zauważyła Pani/ zaważył Pan znaczące postępy?
Twój ranking (tutaj upuść) Lista elementów (stąd przeciągnij)
  •   Społecznym
  •   Emocjonalnym
  •   Poznawczym
  •   Ruchowym
  •   Sensorycznym
  •   Komunikacji i mowy
11. Jakie zajęcia spowodowały największe zmiany w zakresie komunikacji interpersonalnej?
Logopeda Trening umiejętności społecznych Rehabilitacja słuchu i mowy Hipoterapia Dogoterapia Zajęcia z pedagogiem Zajęcia z psychologiem Komunikacja alternatywna Terapia neurologopedyczna Zajęcia grupowe
12. Czy jesteście Państwo informowani przez terapeutę o postępach dziecka?
Tak
Nie
13. Czy terapia dziecka pomaga w jego codziennym funkcjonowaniu i w relacjach panujących w domu?
Zdecydowanie tak
Tak
Nie wiem
Nie
Zdecydowanie nie
14. Czy zauważył/a Pan/i wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego u dziecka?

Zdecydowanie tak
W lekkim stopniu
Raczej nie
Nie nastąpiła poprawa
15. Czy w wyniku stosowania terapii logopedycznej zaobserwował/a Pan/i zmiany w funkcjonowaniu dziecka w poniższych obszarach? Proszę o zaznaczenie pasującej odpowiedzi.

- Nawiązywanie kontaktu wzrokowego
- Inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie interakcji społecznych
- Rozszerzenie repertuaru zachowań i zainteresowań
- Zainteresowanie kontaktami społecznymi
- Mowa/ komunikacja alternatywna
- Reagowanie na uczucia i emocje innych
- Ograniczenie zachowań trudnych
- Zmniejszenie zaburzeń sensorycznych i wynikających z nich zachowań stereotypowych
- Umiejętność zabawy (z wykorzystaniem przedmiotów, tematycznej, konstruktywnej, umiejętność zabawy z drugą osobą, w udawanie)
- Okazywanie emocji i uczuć przez dziecko
- Umiejętność uczestniczenia w naprzemiennej interakcji (w której mówi/działa raz dziecko, raz druga osoba)
- Umiejętność naśladowania działań wykonywanych przez drugą osobę
- Zwracanie uwagi na przedmioty będące obiektem zainteresowania drugiej osoby
- Rozumienie gestów, mowy
- Tolerowanie zmian, nowości
- Rozwój umiejętności poznawczych
16. Czy dziecko jest zaangażowane w ćwiczenia podczas terapii logopedycznej?

- Tak, zawsze chętnie bierze udział, inicjuje kontakt i pozytywnie reaguje na proponowane przez nauczyciela ćwiczenia
- Zazwyczaj jest zaangażowany, zależnie od stanu pobudzenia sensorycznego i zmysłowego
- Nie, nigdy się nie angażuje. Nie chce wykonywać zadań.
- Angażuje się bardzo rzadko, wyłącznie gdy zadanie go zaciekawi lecz nie potrafi dłużej się na nim skoncentrować
17. Czy po terapii logopedycznej u dziecka nastąpiła eliminacja echolalicznych zachowań, czyli powtarzania przez dziecko wypowiedzi dorosłych „jak echo”?

- Tak
- Nie
* 18. Czy zauważył/a Pan/i postępy dziecka od momentu rozpoczęcia terapii?

Tak Nie
19. Czy w wyniku stosowania terapii logopedycznej zaobserwował/a Pan/i poprawę relacji z dzieckiem?

Zdecydowanie tak
Raczej tak
Nie mam zdania
Raczej nie
Zdecydowanie nie
20. Czy po zastosowaniu terapii logopedycznej zauważa Pan/i rozwój mowy u dziecka?
Tak
Nie
Nie wiem
21. Czy zastosowanie terapii logopedycznej wpłynęło na kontakty dziecka z rówieśnikami?
Tak, dziecko chętnie bawi się z rówieśnikami
Tak ale dziecko jeszcze nie chętnie nawiązuje kontakty
Nie wiem, nie widać rezultatów
Nie, dziecko izoluje się od pozostałych dzieci
22. . Czy dziecko w pełni rozumie komunikaty jakie są mu wydawane i czy potrafi je wykonać? Jeśli tak to proszę podać przykłady.
- Tak
- Nie
23. Jakie komunikaty werbalne i niewerbalne rozumie dziecko po zastosowaniu wczesnej diagnozy i terapii logopedycznej?
Mimikę twarzy
Gesty
Postawę ciała
Prozodię mowy (to, jak mówimy – wysokość głosu, itp..)
Dystans fizyczny
Kontakt wzrokowy
Dotyk
Wygląd
Dźwięki paralingwistyczne (płacz, wzdychanie, itp..)
Zachowanie
Polecenia
Wypowiedzi
Zakazy i nakazy
Odpowiadanie na pytania
24. Czy terapia logopedyczna przynosi efekty w edukacji dziecka?
Tak
Nie
Trudno powiedzieć


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .