| 1 nigdy | 2 | 3 | 4 | 5 zawsze |
| Kiedy pojawia się niezrozumiałe słowo/wyrażenie, bez pomocy nauczyciela staram się je zrozumieć, np. wnioskuję z kontekstu czy korzystam ze słownika. | | | | | |
| Szukam w słowniku innego znaczenia słów poznanych na lekcji czy innego kontekstu ich użycia. | | | | | |
| Wyszukuję w słowniku, magazynach, Internecie itp. dodatkowe wyrazy/ zwroty, które chciał(a)bym zapamiętać. | | | | | |
| Oglądam telewizję, filmy, czytam w języku angielskim interesujące mnie strony internetowe i gazety | | | | | |
| Sam planuję, czego chcę się nauczyć, w jakim okresie czasu oraz sprawdzam, jak dobrze opanowałem/am nową wiedzę, umiejętności. | | | | | |
| Oceniam swoje postępy, porównując ostatnio wykonane zadanie (np. wypracowanie) z wcześniejszymi zadaniami tego typu | | | | | |
| Na zadanie domowe spośród ćwiczeń wskazanych przez nauczyciela mogę wybrać te ćwiczenia (lub zestawy), które wydają mi się bardziej interesujące i przydatne. | | | | | |
| Nauczyciel skłania mnie do wypróbowywania różnych sposobów uczenia się (np. kojarzenia nowych elementów z wiadomościami wcześniej poznanymi) i wybierania tych najkorzystniejszych. | | | | | |
| Nauczyciel pomaga uczniom, obawiającym się porażki czy krytyki ze strony innych osób, uwierzyć we własne możliwości. | | | | | |
| Nauczyciel zachęca mnie, żebym sam poprawiał swoje błędy językowe | | | | | |
| Nauczyciel zachęca do bycia twórczym podczas np. tworzenia dialogów czy pisania wypracowań. | | | | | |