Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%
<p>Jestem studentką na kierunku Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna na Gdańskiej Wyższej Szkole Humanistycznej.&nbsp;<span style="font-size: 14px;">Przeprowadzam badania na temat adaptacji dziecka do przedszkola. Ankieta jest anonimowa. Informacje zebrane w trakcie badania posłużą wyłącznie celom naukowym. Proszę o szczere i dokładne odpowiedzi. Bardzo dziękuję za udział w badaniach.</span></p>

Adaptacja dziecka do przedszkola kopia

* 1. Płeć:
Kobieta
Mężczyzna
* 2. Proszę zaznaczyć swój przedział wiekowych:
18-24
25-30
31-45
46 i więcej
* 3. Stan cywilny:
kawaler/ panna
żonaty/ mężatka
rozwiedziony/a
w separacji
wdowiec/ wdowa
* 4. Miejsce zamieszkania:
małe miasto (poniżej 30 tys. mieszkańców)
średnie miasto (30-100 tys. mieszkańców)
duże miasto (100 tys. i więcej mieszkańców)
wieś
* 5. Czy Pani/Pan podjęła/podjął jakieś kroki, które mogłyby ułatwić Państwu dziecka pójście do przedszkola?
Proszę o zaznaczenie jednej odpowiedzi. Jeśli wybrał/a Pan/i odpowiedź "Nie", "Nie pamiętam", proszę przejść do trzeciego pytania.
Tak Nie Nie pamiętam
6. Pytanie dotyczy odpowiedzi TAK z pytania pierwszego. Jakie kroki podjął/a Pan/i, by przygotować dziecko do przedszkola?
Proszę wypełnić wolne pole.
* 7. Co według Pana/i ułatwia zaadoptowanie się dziecka do przedszkola?
Proszę ocenić zdania na skali od 0 do 5, co według Pana/i ułatwia adaptację dziecka do przedszkola?
0- nie ułatwia1- ułatwia minimalnie2- być może ułatwia3- nie mam zdania4- ogromnie ułatwia5- jest niezbędne
Stopniowe wydłużanie pobytu dziecka w przedszkolu.
Umowa z dzieckiem, kiedy zostanie odebrane.
Wdrożenie dziecka do zasad panujących w grupie.
Stosowanie krótkiego pożegnania.
Przyzwolenie dziecku na zabranie czegoś ważnego dla dziecka z domu.
Stosowanie nagrody po odebraniu dziecka z przedszkola.
* 8. Co według Pana/i mogłoby wpłynąć na łatwiejszą adaptację dziecka do przedszkola?
Proszę o zaznaczenie odpowiedniej wartości do poszczególnego zdania.
0 - nie ma wpływu1 - nie mam zdania2 - ma minimalny wpływ3 - może mieć wpływ4 - ma ogromny wpływ5 - jest niezbędne
Wspólne czytanie książek o tematyce przedszkola
Rozmowy na temat pójścia do przedszkola
Odgrywanie scenek dotyczących przedszkola
Poziom samodzielności i samoobsługi dziecka
Komunikacja słowna dziecka z otoczeniem
Wcześniejszy kontakt dziecka z innymi dziećmi
Dni adaptacyjne odbywające się przed wrześniem
Wcześniejsze zapoznanie się z terenem przedszkola
Kreowanie pozytywnego obrazu na temat przedszkola
* 9. Czy przedszkole organizowało dni adaptacyjne?
Proszę zaznaczyć jedną odpowiedź. Dni adaptacyjne rozumiane jako dni przed rozpoczęciem edukacji przedszkolnej we wrześniu.
tak
nie
nie wiem
10. Czy brał/a Pan/i udział we wszystkich dniach adaptacyjnych?
tak, we wszystkich
okazjonalnie
nie (proszę podać przyczynę)
11. Co podobało się dziecku podczas tych dni?
12. Co podobało się Panu/i w trakcie dni adaptacyjnych?
13. Czy po każdym spotkaniu dziecko wyrażało chęć, by pójść ponownie do przedszkola?
tak
nie
trudno powiedzieć
14. Jak ocenia Pan/i spotkania adaptacyjne?
Można wybrać więcej niż jedną odpowiedź.
dobre i potrzebne
pomocne dla mnie i dla dziecka
dobrze przeprowadzone
niepotrzebne, niczego nie wnoszą
źle zorganizowane
inna odpowiedź
15. Co należałoby zmienić lub z czego zrezygnować podczas dni adaptacyjnych?
* 16. Czy występowały u Pana/i dziecka następujące trudności podczas procesu adaptacji?
Proszę zaznaczyć jedną odpowiedź przy każdym stwierdzeniu.
tak, codziennietak, czasamitak, ale z czasem mijałonie miało z tym problemutrudno powiedzieć
dziecko niechętnie wchodziło do sali zajęć
dziecko płakało w czasie rozstania
dziecko niechętnie jadło posiłki
dziecko oddalało się od grupy
dziecko nie bawiło się z rówieśnikami
dziecko było rozdrażnione i nerwowe
dziecko było smutne i płaczliwe
dziecko nie nawiązywało kontaktu z nauczycielami
dziecko miało złe samopoczucie
u dziecka występowały problemy somatyczne, np. bóle brzucha, głowy, biegunka, wymioty
dziecko zamykało się w sobie
dziecko miewało problemy ze snem
występowały problemy wychowawcze
* 17. Jakie działania Pani/a zdaniem należałoby wdrożyć, aby proces adaptacji dziecka przebiegał prawidłowo?
Można wybrać więcej niż jedną odpowiedź.
Nieprzedłużanie rozstania z dzieckiem przez rodzica
Interesujące zajęcia w przedszkolu
Konsekwencja rodzica (np. nieuleganie, kiedy dziecko chce zostać w domu)
Przyciągnięcie uwagi przez wychowawcę
Pozwolenie dziecku na przynoszenie jego ulubionej zabawki
Współpraca z nauczycielem, bieżące informacje na temat funkcjonowania dziecka


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .