Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Animacja czasu wolnego

Szanowni Państwo,
Nazywam się Monika Lewandowska i jestem studentką ostatniego roku Pedagogiki ze specjalnością Poradnictwo i Pomoc Psychopedagogiczna na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Przygotowuje pracę magisterską na temat znaczenie animacji czasu wolnego w rozwoju dziecka z perspektywy pracy nauczyciela. Dlatego też zwracam się do Państwa z uprzejma prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania zawarte w ankiecie, które pozwolą mi na zebranie potrzebnych informacji do ukończenia pracy.
Poniższa ankieta jest całkowicie anonimowa. Udzielone odpowiedzi posłużą mi wyłącznie do zrealizowania celów badawczych pracy.
* 1. Czy organizuje Pani/Pan dzieciom czas wolny?

Tak
Nie
* 2. Jeśli w pytaniu pierwszym odpowiedział/a Pan/Pani "tak", to jak często organizuje Pan/Pani czas wolny dla dzieci ?

Każdego dnia
Dwa, trzy razy w tygodniu
Kilka razy w miesiącu
Rzadziej niż raz na miesiąc
Nie organizuję czasu wolnego dla dzieci
* 3. Jaka forma pracy podczas animacji czasu wolnego cieszy się największym zainteresowaniem dzieci.
Gry i zabawy integracyjne
Gry i zabawy z wykorzystaniem gotowych plansz do grania
Zajęcia z wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zajęcia plastyczne (wszystkie formy, np.: malarstwo, rzeźba, lepienie z plasteliny/gliny)
Gry i zabawy ruchowe (Zarówno w sali, jak i na boisku, placu zabaw)
Zajęcia parateatralne
Zajęcia muzyczne
Wyjścia do centrów kultury i nauki
* 4. Proszę określi w poniższej tabeli, z jaką częstotliwością stosuje Pan/Pani następujące formy pracy z dziećmi podczas animacji czasu wolnego.
Bardzo częstoCzęstoOd czasu do czasuRzadkoW ogóle
Gry i zabawy integracyjne
Gry i zabawy z wykorzystaniem gotowych plansz do grania
Zajęcia z wykorzystaniem chusty animacyjnej
Zajęcia plastyczne (wszystkie formy, np.: malarstwo, rzeźba, lepienie z plasteliny/gliny)
Gry i zabawy ruchowe (Zarówno w sali, jak i na boisku, placu zabaw)
Zajęcia parateatralne
Zajęcia muzyczne
Wyjścia do centrów kultury i nauki
* 5. Prowadzone przez Pana/Panią zajęcia z animacji czasu wolnego opierają się na:
autorskim programie zajęć
gotowych scenariuszach zajęć (np.: scenariusze zaczerpnięte z podręcznika do zajęć z chustą animacyjną)
* 6. Proszę określić w poniższej tabeli, jaki jest Pani/Pana stopień wpływu animacji czasu wolnego na poszczególne obszary rozwojowe u dziecka.
Bardzo dużyDużyNiewielkiMałyW ogóle
Społeczno-emocjonalny
Fizyczny
Motoryczny
Osobowościowy
Procesów poznawczych (np.: mowa, myślenie, spostrzeganie)
* 7. Proszę określić w poniższej tabeli, jaki jest Pani/Pana zdaniem stopień wpływu animacji czasu wolnego na poszczególne kompetencje (kompetencje miękkie) u dzieci.
Bardzo dużyDużyNiewielkiMałyW ogóle
umiejętność pracy w zespole
komunikatywność
umiejętność logicznego myślenia
samodzielność
umiejętność zarządzania czasem
umiejętności adaptacyjne
umiejętność pracy według wytyczonych zasad
umiejętność twórczego i innowacyjnego funkcjonowania
* 8. Czy Pana/Pani zdaniem udział dzieci w animacji czasu wolnego ma wpływ również na rozwój osiągnięć szkolnych u dzieci (np.: poprawa wyników w nauce).
Tak
Raczej tak
Nie wiem
Nie
Zdecydowanie nie
* 9. Proszę opisać, w jaki sposób dzieci reagują ma możliwość uczestniczenia w zorganizowanej formie czasu wolnego?
są bardzo zadowolone
są zadowolone
trudno określić
są raczej niezadowolone
są niezadowolone
* 10. Czy po zajęciach dzieci wyrażają swoją opinię na temat odbytych zajęć, jeśli tak proszę podać najczęściej występującą reakcję dzieci.
Jeżeli dzieci nie wyrażają swojej opinii na temat odbytych zajęć proszę wpisać odpowiedź "nie"
* 11. Czy dzieci zgłaszają Panu/Pani swoje własne propozycje zabaw ?

tak, ale nie wykorzystuje ich podczas zajęć
tak i wykorzystuje je często podczas zajęć
nie, dzieci nie zgłaszają własnych propozycji zajęć a) tak, ale nie wykorzystuje ich podczas zajęć
* 12. Od jak dawna Pan/Pani zajmuje się animacją czasu wolnego ?
do roku
od dwóch do czterech lat
od ponad pięciu lat
więcej niż sześć lat
* 13. Jakie trudności napotyka Pan/Pani podczas organizowania animacji czasu wolnego?
problemy związane z wyposażeniem (np.: brak nowych przyborów do malowania dla dzieci)
problemy lokalowe (np.: brak sali, wolnej sali gimnastycznej)
zbyt liczne grupy dzieci
problemy czasowe
zbyt mała liczba animatorów podczas zajęć z dziećmi
* 14. Z jaką częstotliwością Pan/Pani uczęszcza na szkolenia/kursy dla animatorów czasu wolnego lub kursy pokrewne umożliwiające aktualizowanie wiedzy z zakresu animacji czasu wolnego.
raz na rok
dwa razy do roku
raz na dwa lata
raz na kilka lat
w ogóle nie uczęszczam na takie kursy/szkolenia
* 15. Płeć
kobieta
mężczyzna
* 16. Staż pracy
0-5 lata
6-11 lat
12-17 lat
18-23 lat
więcej niż 23 lat


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .