| organizowanie ciekawych zajęć z grami - nauka przez zabawę |
| opracowywanie projektów w formie multimedialnej, przygotowywanie schematów, wykresów na plakatach |
| przygotowywanie do konkursów przedmiotowych |
| udział w wycieczkach edukacyjnych |
| posługiwanie się różnorodnymi metodami i technikami aktywizacyjnymi |
| dynamika zajęć i własne zaangażowanie |
| oddziaływanie na wzrok, słuch, dotyk – doświadczanie |
| zachęcanie do refleksji, własnych doświadczeń, przeżyć, informacji zwrotnych |
| przytaczanie przykładów, anegdot, ciekawostek |
| urozmaicone ćwiczenia, wskazywanie na praktyczne znaczenie danej umiejętności – odwoływanie się do sytuacji z życia |
| stosowanie wzmocnień pozytywnych, np. pochwał na forum grupy |
| im większa różnorodność ćwiczeń , tym bardziej zmotywowani uczniowie, dodatkowe oceny |
| punkty za zaangażowanie w zajęciach |
| promowanie sukcesów uczniów na stronie internetowej szkoły i w prasie lokalnej |
| dokładne opisanie celu lekcji i zadań do realizacji oraz sposób wykonania ćwiczeń |
| nieustanna kontrola pracy uczniów, a w razie potrzeby wyjaśnienie wątpliwości lub pomoc w wykonaniu zadania |
| umożliwienie uczniom odniesienia sukcesu |
| kontrakt z klasą, jasne reguły i konsekwentne przestrzeganie ich, indywidualne kontakty z uczniami |