Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Uczniowie są aktywni - nauczyciele

1. Podaj przykłady zaangażowania uczniów podczas zajęć obowiązkowych:
zgłaszanie się do zadań dodatkowych podczas lekcji
chętne chodzenie do tablicy
samodzielnie opracowywanie pewnych partii materiału dotyczących tematu lekcji
wyszukiwanie informacji w atlasie i innych materiałach źródłowych
wykonywanie dodatkowych prac w formie plakatów, referatów, portfolio i opracowań multimedialnych
branie udziału w konkursach
aktywne słuchanie, dialog, realizacja poleceń, zadawanie pytań, informacje zwrotne
działania zespołowe, wycieczki, eksperymenty i doświadczenia
poprawianie stopni
przyniesienie pomocy, materiałów potrzebnych na lekcje
porządkowanie sali po zajęciach
2. Dzięki jakim działaniom uczniowie biorą czynny udział w lekcji?
dokładnemu wyjaśnieniu zadania
tematom, które w szczególny sposób interesują uczniów
umożliwianiu uczniom wykazania się znajomością jakiegoś zagadnienia, które jest im bliskie
zaangażowaniu wszystkich lub większości narządów zmysłu np. : słuchu, wzroku, dotyku
stosowaniu metod aktywizujących, doświadczeń, zadań praktycznych
zadaniom wymagającym twórczego działania: pracom konstrukcyjnym, plastycznym, technicznym
umożliwianiu rywalizacji – konkursom
3. Jaka część uczniów jest zaangażowana w zajęcia?
Jeden uczeń
Mała grupa
Duża grupa
Większość uczniów
Cała klasa
4. Jak ocenia Pan/Pani zaangażowanie uczniów w zajęcia pozalekcyjne prowadzone w szkole?
1
2
3
4
5
6
7
8
5. Przykłady zaangażowania uczniów podczas zajęć pozalekcyjnych:
chętne branie udziału w zabawach, grach edukacyjnych
opracowywanie projektów w formie multimedialnej
przygotowywanie schematów, wykresów na plakatach
przygotowywanie się do konkursów przedmiotowych
wysoka frekwencja, aktywny udział w zajęciach
samodzielne poszukiwanie informacji w Internecie
proponowanie dodatkowych zagadnień do omówienia
6. Jakie działania podejmuje Pan/Pani, aby uczniowie byli aktywni?
organizowanie ciekawych zajęć z grami - nauka przez zabawę
opracowywanie projektów w formie multimedialnej, przygotowywanie schematów, wykresów na plakatach
przygotowywanie do konkursów przedmiotowych
udział w wycieczkach edukacyjnych
posługiwanie się różnorodnymi metodami i technikami aktywizacyjnymi
dynamika zajęć i własne zaangażowanie
oddziaływanie na wzrok, słuch, dotyk – doświadczanie
zachęcanie do refleksji, własnych doświadczeń, przeżyć, informacji zwrotnych
przytaczanie przykładów, anegdot, ciekawostek
urozmaicone ćwiczenia, wskazywanie na praktyczne znaczenie danej umiejętności – odwoływanie się do sytuacji z życia
stosowanie wzmocnień pozytywnych, np. pochwał na forum grupy
im większa różnorodność ćwiczeń , tym bardziej zmotywowani uczniowie, dodatkowe oceny
punkty za zaangażowanie w zajęciach
promowanie sukcesów uczniów na stronie internetowej szkoły i w prasie lokalnej
dokładne opisanie celu lekcji i zadań do realizacji oraz sposób wykonania ćwiczeń
nieustanna kontrola pracy uczniów, a w razie potrzeby wyjaśnienie wątpliwości lub pomoc w wykonaniu zadania
umożliwienie uczniom odniesienia sukcesu
kontrakt z klasą, jasne reguły i konsekwentne przestrzeganie ich, indywidualne kontakty z uczniami
7. Czy szkoła pomaga uczniom planować własny rozwój w dłuższej perspektywie?
możliwość uczestnictwa w dużej ilości różnorodnych zajęć dodatkowych
zajęcia z doradztwa zawodowego
systematyczna diagnoza osiągnięć edukacyjnych, przygotowanie do wyboru szkoły i edukacji ustawicznej
informowanie o rynku pracy
organizowanie konkursów
8. Czy uczniowie podejmują w szkole jakieś działania na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły?
9. Jakie działania (związane z rozwojem szkoły) zainicjowane przez uczniów zostały wprowadzone w życie?
10. . Co można zaproponować, aby umożliwić uczniom większą aktywność w szkole?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .