Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Konin Włodarze

1. Czy i od kiedy Pana/Pani gmina jest stroną porozumienia z miastem Koninem w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, polegającego na planowaniu, organizowaniu
i zarządzaniu publicznym transportem zbiorowym?
2. Proszę wskazać, autobusy operatorów świadczących usługi przewozów pasażerskich na terenie Pana/Pani gminy?
Tylko MZK Konin Tylko PKS Konin
Zarówno PKS Konin jak i MZK Konin PKS i MZK Konin oraz prywatnych przewoźników
Tylko prywatni przewoźnicy
3. 5. Z jakiego powodu władze Pana/Pani gminy nie decydują się na współpracę
z miastem Koninem ws. integracji transportu publicznego /Jeśli dotyczy proszę wskazać maksymalnie 3 odpowiedzi/
Władze gminy nie widzą potrzeby podejmowania tego typu inicjatyw
Mieszkańcy naszej gminy nie zgłaszali nam takiej potrzeby
Aktualna oferta przewozów pasażerskich innych przewoźników jest zadowalająca
Naszej gminy nie stać na dopłaty do transportu publicznego
Nikt dotychczas nie składał nam takiej propozycji
Nie mamy praktyki we współpracy międzygminnej
Oferta leszczyńskiego przewoźnika nie jest dla nas atrakcyjna
Dotychczasowa współpraca międzygminna nie opłaca się naszej gminie
Preferowalibyśmy współpracę z powiatem leszczyńskim
Inne: proszę wpisać
4. Jakie korzyści dla mieszkańców swojej gminy widzą Państwo w integracji komunikacji publicznej? (Proszę wybrać maksymalnie 3 odpowiedzi)(jeśli nie dotyczy proszę odpowiedzieć na pytanie 6a)
Sprawniejszy dojazd do pracy, szkoły
Oszczędności dla mieszkańców
Usprawnienie dowozu dzieci/ młodzieży uczącej się do szkół również w obrębie własnej gminy i do Konina
Sprawniejsze połączenie z dworcem kolejowym w Koninie i tym samym z miastem Poznaniem lub Warszawą
Wyższa jakość i dostępność usług przewozowych
Czystsze powietrze
Możliwość załatwienia spraw w mieście bez używania prywatnego samochodu
Mniejsze korki na drogach dojazdowych do Konina
Większe szanse na znalezienie atrakcyjnego miejsca pracy
Szansa na szybszy rozwój naszej gminy
Inne… (proszę wymienić jakie):
5. Jakie korzyści dla mieszkańców swojej gminy widzieliby Państwo w integracji komunikacji publicznej? (Proszę wybrać maksymalnie 3 odpowiedzi)
Szybsze i częstsze połączenie z Koninem
Oszczędności dla domowego budżetu
Usprawnienie dowozu dzieci/ młodzieży uczącej się do szkół również w obrębie własnej gminy
Poprawa spójności przestrzennej powiatu konińskiego
Sprawniejsze połączenie z dworcem kolejowym w Koninie i tym samym z miastem Poznaniem lub Warszawą
Wyższa jakość i dostępność usług przewozowych
Troska o ochronę środowiska – czystsze powietrze
Szansa na szybszy rozwój naszej gminy
Szansa na szybszy rozwój całego regionu konińskiego
Możliwość załatwienia spraw w mieście bez używania prywatnego samochodu
Większe szanse na znalezienie atrakcyjnego miejsca pracy
Uniknięcie stania w korkach
Inne… (proszę wymienić jakie):
6. 7. Jak Pan/Pani sądzi, co dla mieszkańców Pana/Pani gminy jest ważne w komunikacji publicznej? (Proszę o numerację odpowiedzi w skali 1-5, gdzie: 1 - nieważne, 2 – mało ważne, 3 – ważne, 4 – bardzo ważne, 5 – najważniejsze)
12345
Niskie koszty podróży
Wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy
Bezpieczeństwo w podróży i w trakcie oczekiwania na nią
Pewność realizacji usługi
Ograniczenie liczby przesiadek
Zadowalająca sieć połączeń i ilość kursów
Dobre skomunikowanie terenów o niskim wskaźniku zaludnienia
Ekologia, np. autobusy przyjazne dla środowiska
Niechęć do stania własnym samochodem w korku
Łatwość w zakupie biletu, np. możliwość płacenia kartą debetową
Niezawodna informacja pasażerska
Wysoki standard przystanków
Możliwość bezkolizyjnych przesiadek z autobusu na kolej
Możliwość podróżowania różnymi środkami komunikacji z „jednym biletem”
Kultura osobista kierowców / kontrolerów biletów
Dostępność komunikacji w nietypowych porach dnia
Zintegrowana w jednym miejscu (pod jednym zarządem) komunikacja w regionie konińskim
Zbudowanie tzw. zintegrowanych przystanków z możliwością pozostawienia w bezpiecznym miejscu: roweru, samochodu
Usługa „autobus na telefon”
7. Proszę wskazać zalety współpracy z miastem Koninem w kwestii zbiorowego transportu publicznego. /jeśli dotyczy/ (Proszę wybrać i podkreślić minimum 2, a maksimum 5 odpowiedzi.
o Sprawniejsze opracowywanie projektów planów rozwoju sieci komunikacyjnej
o Dobre dopasowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców
o Dobry dostęp do wiedzy na temat potrzeb transportowych mieszkańców
o Dokładniejsze określenie potrzeb przewozowych w gminie
o Wypracowanie wspólnej polityki transportowej dla całego subregionu
o Wspólne inicjatywy w zakresie większej mobilności przyjaznej dla środowiska
o Niska kwota dotacji na transport publiczny z budżetu gminy
o Lepsza synchronizacja rozkładów jazdy z rozkładem jazdy kolei
o Dobre połączenie z placówkami służby zdrowia
o Dobre połączenie z placówkami kultury, bibliotekami
o Standaryzacja świadczonych usług
o Dobre połączenie z urzędami ponadgminnymi
o Przekazanie kompetencji na rzecz miasta Konin
o Ujednolicenie polityki w zakresie transportu zbiorowego
o Lepsze połączenie z miejscami pracy
o Poprawa lokalnego rynku pracy
o Wprowadzenie bogatej oferty biletowej
o Lepsze skomunikowanie mniej zaludnionych terenów gminy
o Wysokie zaufanie do Partnera
o Sprawna wymiana informacji
o Wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu lokalnych problemów transportowych
o Lepsze połączenie ze szkołami ponadgimnazjalnymi
o Sprawna administracja powierzonym zadaniem organizacji przewozów
o Nie dotyczy
8. / Jeśli dotyczy/ Proszę wskazać spodziewane zalety współpracy z miastem Koninem w kwestii zbiorowego transportu publicznego. /jeśli dotyczy/ (Proszę wybrać i podkreślić minimum 2, a maksimum 5 odpowiedzi.)
o Sprawniejsze opracowywanie projektów planów rozwoju sieci komunikacyjnej
o Dobre dopasowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców
o Dobry dostęp do wiedzy na temat potrzeb transportowych mieszkańców
o Dokładniejsze określenie potrzeb przewozowych w gminie
o Wspólne inicjatywy w zakresie większej mobilności przyjaznej dla środowiska
o Niska kwota dotacji na transport publiczny z budżetu gminy
o Lepsza synchronizacja rozkładów jazdy z rozkładem jazdy kolei
o Dobre połączenie z placówkami służby zdrowia
o Dobre połączenie z placówkami kultury, bibliotekami
o Standaryzacja świadczonych usług
o Dobre połączenie z urzędami ponadgminnymi
o Przekazanie kompetencji na rzecz miasta Konin
o Ujednolicenie polityki w zakresie transportu zbiorowego
o Lepsze połączenie z miejscami pracy
o Poprawa lokalnego rynku pracy
o Wprowadzenie bogatej oferty biletowej
o Lepsze skomunikowanie mniej zaludnionych terenów gminy
o Wysokie zaufanie do Partnera
o Sprawna wymiana informacji
o Wypracowanie wspólnej polityki transportowej dla całego subregionu
o Wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu lokalnych problemów transportowych
o Lepsze połączenie ze szkołami ponadgimnazjalnymi
o Sprawna administracja powierzonym zadaniem organizacji przewozów
o Nie dotyczy
9. Jeśli dotyczy/ Proszę wskazać wady współpracy z miastem Konin w kwestii zbiorowego transportu publicznego. (Proszę wybrać i podkreślić minimum 2, a maksimum 5 odpowiedzi.)
o Poczucie zdominowania i narzucenia rozwiązań, które nie będzie w interesie społeczności lokalnej
o Przy podejmowaniu decyzji nie uwzględnia się interesów mojej gminy w zarządzaniu transportem publicznym
o Powstają konflikty interesów, które wpływają negatywnie na stosunki między gminami
o Brak współpracy przy określeniu polityki transportowej z Radą Miasta Konina
o Przekazanie części kompetencji na rzecz Miasta Konin, niska przejrzystość sprawozdań z ich wykonywania
o Niskie zaufanie do Partnera
o Brak wspólnej polityki transportowej dla całego subregionu
o Słaba wymiana informacji
o Zwiększenie kosztów usługi transportowej
o Gorszy dostęp do wiedzy na temat potrzeb transportowych mieszkańców
o Niesprawne opracowywanie projektów planów rozwoju sieci komunikacyjnej
o Złe dopasowanie oferty przewozowej do potrzeb mieszkańców
o Niedokładne określenie potrzeb przewozowych w gminie
o Brak wspólnych inicjatyw w zakresie mobilności przyjaznej dla środowiska
o Nieproporcjonalna do jakości usług kwota dotacji na transport publiczny z budżetu gminy
o Złe zsynchronizowanie rozkładów jazdy z rozkładem jazdy kolei
o Pogorszenie jakości czynności administracyjnych w zakresie planowania, organizowania i kontrolowania zadania gminy w odniesieniu do transportu pasażerskiego
o Niedopasowane do potrzeb mieszkańców połączenia z placówkami służby zdrowia
o Niedopasowane do potrzeb mieszkańców połączenia z placówkami kultury, bibliotekami
o Niski standard świadczonych usług
o Niedopasowane do potrzeb mieszkańców połączenia z urzędami ponadgminnymi
o Brak ujednoliconej na szczeblu międzygminnym polityki w zakresie transportu zbiorowego
o Niedopasowane do potrzeb pracowników i pracodawców połączenie z miejscami pracy
o Brak przełożenia na poprawę sytuacji na lokalnym rynku pracy
o Brak alternatywnej/ elastycznej oferty biletowej
o Złe skomunikowanie mniej zaludnionych terenów gminy
o Niskie zaufanie do Partnera
o Niesprawna wymiana informacji
o Brak wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu lokalnych problemów transportowych
o Niedopasowane do potrzeb uczniów połączenia ze szkołami ponadgimnazjalnymi
o Niesprawna administracja powierzonym zadaniem organizacji przewozów
o Nie dotyczy
10. Jeśli dotyczy/ Proszę wskazać spodziewane wady współpracy z miastem Konin
w przedmiocie zbiorowego transportu publicznego. (Proszę wybrać i podkreślić minimum 2, a maksimum 5 odpowiedzi.)
o Poczucie zdominowania i narzucenia rozwiązania, które nie będzie w interesie społeczności lokalnej
o Przy podejmowaniu decyzji nie będzie się uwzględniało interesów mojej gminy w zarządzaniu transportem publicznym
o Mogą powstawać konflikty interesów, które wpłyną negatywnie na stosunki między gminami
o Brak porozumienia i współpracy w zakresie wspólnej polityki transportowej dla całego subregionu
o Brak współpracy przy określeniu polityki transportowej z Radą Miasta Konina
o Obawa przekazania części kompetencji na rzecz Miasta Konin, niska przejrzystość sprawozdań z ich wykonywania
o Niskie zaufanie do Partnera
o Dotychczasowa współpraca nie zachęca do jej poszerzenia o nowe tematy
o Obawa przed zwiększeniem kosztów usługi transportowej
o Gorszy dostęp do wiedzy na temat potrzeb transportowych mieszkańców
o Obawa przed niekorzystnym dla mojej gminy opracowywaniem projektów planów rozwoju sieci komunikacyjnej
o Złe dopasowanie oferty przewozowej do mieszkańców
o Brak wspólnych inicjatyw w zakresie mobilności przyjaznej dla środowiska
o Nieproporcjonalna do jakości usług kwota dotacji na transport publiczny z budżetu gminy
o Złe zsynchronizowanie rozkładów jazdy z rozkładem jazdy kolei
o Niski standard świadczonych usług
o Brak woli do ujednolicenia na szczeblu międzygminnymi polityki w zakresie transportu zbiorowego
o Niedopasowane do potrzeb pracowników i pracodawców połączenie z miejscami pracy
o Brak przełożenia na poprawę sytuacji na lokalnym rynku pracy
o Złe skomunikowanie mniej zaludnionych terenów gminy
o Niskie zaufanie do Partnera
o Brak wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu lokalnych problemów transportowych
o Niesprawna administracja powierzonym zadaniem organizacji przewozów
o Nie dotyczy
11. 12. W jaki sposób Pana/Pani zdaniem można usprawnić transport publiczny w subregionie konińskim z uwzględnieniem potrzeb Pana/Pani gminy? Proszę zaznaczyć „X” obok wybranej odpowiedzi.
Lepiej dopasować tabor do zapotrzebowania/ potoków pasażerskich
Powołać związek międzygminnym w celu integracji komunikacji publicznej
Podjąć w uchwale porozumienia międzygminne i scedować na miasto Konin zadania organizatora przewozów na całym obszarze
Ustanowić jednolitą taryfę biletową
Podjąć działania w celu lepszego planowania przestrzennego na terenie miasta i powiatu, którego efektem będzie lepsze zarządzania terenem i występującymi na nim potrzebami transportowymi
Miasto Konin powinno porozumieć się w tej kwestii ze Starostą Powiatowym, który nas reprezentuje
Ustanowić jednolitą taryfę biletową z opcją biletu kolejowego i na sieć ZTM Poznań (PEKA)
Zwiększyć częstotliwości połączeń w godzinach szczytu komunikacyjnego
Obniżyć ceny biletów, co będzie skutkowało podwyższeniem kwoty dotacji
W integrację lokalnych połączeń powinien się zaangażować Urząd Marszałkowski
Należałoby opracować wspólny dla miasta i powiatu plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego
Poprawić skomunikowanie mniej zaludnionych terenów
Do współpracy należy włączyć prywatnych przewoźników
Poprawić punktualność kursowania
Poprawić dostępność do informacji o trasach, opłatach i porach odjazdów
Zbudować sieć zintegrowanych przystanków z możliwością pozostawienia w bezpiecznym miejscu roweru, samochodu
Poprawić dostępność sieci sprzedaży biletów np. poprzez montaż biletomatów
Poprzez budowę sieci dróg zapewniających najkrótsze odległości i czasowe dojazdy do pracy, punktów usługowych, naukowych, handlowych
Wspólnie z kluczowymi pracodawcami opracować rozkład jazdy
Wprowadzić zintegrowany z koleją bilet
Należy uporządkować politykę parkingową w mieście by parkowanie w centrum miasta stało się nieopłacalne dla mieszkańca
Wprowadzić zintegrowany z koleją i poznańskim systemem PEKA , wspólny bilet
Wprowadzić elektroniczną platformę informacji pasażerskiej
Wprowadzić spójny ze strefą ograniczonego postoju, bilet
Zbudować spójny z Koninem system ścieżek rowerowych i wprowadzić tzw. rower miejski
Należałoby w pierwszej kolejności współpracować w kwestii budowy i zarządzania drogami publicznymi tak by powstały wspólne korytarze komunikacji o zasięgu ponadlokalnym
Należy opracować i wdrożyć instrumenty organizacyjne jak np. koordynacja administracji zajmującej się logistyką miasta wyposażonej w kompetencje organizacyjne, decyzyjne, nadzorcze i kontrolne
Należy wypracować jednolitą dla całego subregionu politykę transportową i przyjąć ją do realizacji przez wszystkie sąsiadujące z Koninem gminy
Inne:
12. 13. Które z poniższych wskazań definiują wg Pani/Pana jakość w transporcie publicznym? Proszę wskazać 10 najważniejszych, wpisując „X” obok wybranej odpowiedzi
Nowoczesny tabor, klimatyzowany, niskoemisyjny
Wysoka efektywności finansowa funkcjonowania systemu transportowego
Satysfakcjonująca dostępność usługi transportowej
Ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko
Przystępna cena biletów
Przyjazny stosunek personelu do pasażerów
Wykwalifikowani pracownicy w punktach obsługi klienta
Bezpieczeństwo w podróży, monitoring w pojazdach
Dostępność udogodnień w postaci elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach, komunikatów głosowych, aplikacji mobilnej
Odpowiednia do potrzeb mieszkańców częstotliwość kursów
Bezpośredniość połączeń oraz możliwość dogodnej przesiadki
Ułatwienia dla osób niepełnosprawnych
Łatwa dostępność punktów sprzedaży biletów
Czystość na przystankach
Bezpieczeństwo w oczekiwaniu na przyjazd autobusu
Schludność wnętrza autobusów
Skomunikowanie rozkładów jazdy z rozkładem kolejowym
Możliwość płacenia za bilet kartą lub telefonem
Pewność realizacji usługi
Punktualność usługi transportu
System powiadamiania SMS przez podróżnych o sytuacji niebezpiecznej w pojeździe
13. / Jeśli dotyczy/ Jak w Pana/ Pani ocenie organizator transportu zbiorowego – miasto Konin - wywiązuje się ze swoich zadań? Proszę o ocenę każdego z zadań z zastosowaniem skali szkolnej, gdzie 1 - niedostateczny; 2 - dopuszczający; 3 - dostateczny; 4 - dobry; 5 - bardzo dobry; 6 – celujący
123456
Badanie i analiza potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym
Wyznaczanie przystanków
Nadzór nad systemem PEKA
Świadczenie usługi zgodnie ze zobowiązaniami, np. brak odwołanych kursów, niska częstotliwość spóźnień
Organizacja transportu zbiorowego na odcinkach o niskim wskaźniku zaludnienia
Aktualizacja i/lub realizacja istniejącego planu transportowego
Prowadzenie systemu informacji dla pasażera
Sprzedaż biletów
Funkcjonowanie zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego (brane pod uwagę również częstotliwość awarii systemu, jego bezpieczeństwa, itp.)
Wdrażanie zasady uniwersalnego projektowania w sektorze transportu
Windykacja należności
Kontrola biletów
Współpraca z operatorami na terenie gmin
Planowanie wysokości dotacji
Kontrola jakości świadczonych usług
Rozliczanie dotacji
Badanie rzeczywistych potoków pasażerskich
Nie dotyczy
14. Czy wszystkie oczekiwania jakie miał/-a Pan/Pani odnośnie współpracy z miastem Koninem są zaspokajane?
TAK
NIE
15. 17. Czy Pana/Pani zdaniem MPK Konin ma wystarczające siły i środki do przyjęcia nowych zleceń przewozowych? (Proszę wstawić „X” przy wybranej odpowiedzi)
Tak
Nie
Mam wątpliwości, ale zakup nowego taboru może je rozwiać
16. 18. Czy dotychczasowe doświadczenia Pana/ Pani gminy skłaniają do uznania formuły porozumień międzygminnych i/lub celowych związków komunalnych za zadowalającą? Dlaczego?
TAK
NIE
17. 1. Jakie kierunki rozwoju wspólnych inicjatyw
międzygminnych/ powiatowych w zakresie transportu, komunikacji
i mobilność byłyby według Pana/Pani najbardziej istotne
dla mieszkańców Pana/ Pani gminy?
(w skali 1-5, gdzie 1 to niska istotność zaś 5 – wysoka istotność)
12345
1. Wprowadzenie wspólnego biletu obowiązującego na terenie całego powiatu
2. Synchronizacja rozkładów jazdy prywatnych, publicznych przewoźników z kolejowym rozkładem jazdy
3. Wprowadzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (w tym tablice elektroniczne informujące o faktycznych czasach odjazdu)
4. Promowania ruchu rowerowego poprzez stworzenie zintegrowanej sieci ścieżek rowerowych na terenie miasta Konin i powiatu
5. Wprowadzenie darmowej komunikacji publicznej
6. Przejęcie przez powiat głównej roli organizatora przewozów komunikacją zbiorową
7. Dostosowanie oferty komunikacji zbiorowej dla osób z niepełnosprawnościami
8. Budowa zintegrowanych przystanków na terenie gmin powiatu leszczyńskiego w rejonie których można zostawić rower, samochód w bezpiecznym miejscu
9. Unifikacja wizualna przystanków (w tym wspólne standardy architektoniczne i urbanistyczne)
10. Wspólne planowanie zagospodarowania przestrzennego w celu uniknięcia problemów transportowych w gminach powiatu konińskiego
11. Wspólne standardy statycznej informacji pasażerskiej (np. w zakresie wyglądu i formy tablic z nazwami przystanków, tabliczek informacyjnych z rozkładami jazdy)
12. Integracja transportu autobusowego z kolejowym i poznańskim systemem PEKA
(możliwość podróżowania z jednym biletem po Koninie, koleją i po Poznaniu – tzw. bilet zintegrowany Bus+tramwaj+kolej+Konin i powiat)
13. Zapewnienie priorytetu w ruchu drogowym środkom transportu publicznego (wydzielanie buspasów)
14. Pierwszeństwo inwestycji w systemy transportu przed inwestycjami w zabudowę
15. Przejęcie przez miasto Konin głównej roli organizatora przewozów komunikacją zbiorową
16. Zastępowanie używanego taboru nowy przyjaznym dla środowiska - ekologiczne środki lokomocji
17. Promocja eko-mobilności np. rower miejski, bezpieczne ścieżki rowerowe
18. Ograniczenie ruchu samochodowego w centrum Konina i zbudowanie na obrzeżach miasta parkingów P+R
12345
19. Opracowanie wspólnego systemu organizacji i zarządzania komunikacją zbiorową (autobusową)
20. Opracowanie wspólnego systemu finansowania usług
21. Powołanie wspólnej jednostki administracyjnej dla zadań związanych z polityką transportową wielu gmin
22. Wspólne zarządzanie drogami publicznymi i ruchem ulicznym
23. Dopłacanie z budżetu gminy do wspólnego koszyka zamówień usług przewozowych
24. Minimalizowanie negatywnego oddziaływania rozwoju transportu na środowisko przyrodnicze
25. Wprowadzenie lokalnego systemu car-sharing
26. Skonsolidowanie podejścia różnych szczebli samorządu terytorialnego do opracowania jednolitych zasad organizacji transportu publicznego różnymi środkami transportu na obszarach funkcjonalnych miast wojewódzkich, ośrodków subregionalnych i całego regio


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .