Lepiej dopasować tabor do zapotrzebowania/ potoków pasażerskich |
Powołać związek międzygminnym w celu integracji komunikacji publicznej |
Podjąć w uchwale porozumienia międzygminne i scedować na miasto Konin zadania organizatora przewozów na całym obszarze |
Ustanowić jednolitą taryfę biletową |
Podjąć działania w celu lepszego planowania przestrzennego na terenie miasta i powiatu, którego efektem będzie lepsze zarządzania terenem i występującymi na nim potrzebami transportowymi |
Miasto Konin powinno porozumieć się w tej kwestii ze Starostą Powiatowym, który nas reprezentuje |
Ustanowić jednolitą taryfę biletową z opcją biletu kolejowego i na sieć ZTM Poznań (PEKA) |
Zwiększyć częstotliwości połączeń w godzinach szczytu komunikacyjnego |
Obniżyć ceny biletów, co będzie skutkowało podwyższeniem kwoty dotacji |
W integrację lokalnych połączeń powinien się zaangażować Urząd Marszałkowski |
Należałoby opracować wspólny dla miasta i powiatu plan zrównoważonego rozwoju transportu publicznego |
Poprawić skomunikowanie mniej zaludnionych terenów |
Do współpracy należy włączyć prywatnych przewoźników |
Poprawić punktualność kursowania |
Poprawić dostępność do informacji o trasach, opłatach i porach odjazdów |
Zbudować sieć zintegrowanych przystanków z możliwością pozostawienia w bezpiecznym miejscu roweru, samochodu |
Poprawić dostępność sieci sprzedaży biletów np. poprzez montaż biletomatów |
Poprzez budowę sieci dróg zapewniających najkrótsze odległości i czasowe dojazdy do pracy, punktów usługowych, naukowych, handlowych |
Wspólnie z kluczowymi pracodawcami opracować rozkład jazdy |
Wprowadzić zintegrowany z koleją bilet |
Należy uporządkować politykę parkingową w mieście by parkowanie w centrum miasta stało się nieopłacalne dla mieszkańca |
Wprowadzić zintegrowany z koleją i poznańskim systemem PEKA , wspólny bilet |
Wprowadzić elektroniczną platformę informacji pasażerskiej |
Wprowadzić spójny ze strefą ograniczonego postoju, bilet |
Zbudować spójny z Koninem system ścieżek rowerowych i wprowadzić tzw. rower miejski |
Należałoby w pierwszej kolejności współpracować w kwestii budowy i zarządzania drogami publicznymi tak by powstały wspólne korytarze komunikacji o zasięgu ponadlokalnym |
Należy opracować i wdrożyć instrumenty organizacyjne jak np. koordynacja administracji zajmującej się logistyką miasta wyposażonej w kompetencje organizacyjne, decyzyjne, nadzorcze i kontrolne |
Należy wypracować jednolitą dla całego subregionu politykę transportową i przyjąć ją do realizacji przez wszystkie sąsiadujące z Koninem gminy |
Inne: |