Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Nauczyciele: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej

1. W jaki sposób dowiaduje się Pan/Pani o osiągnięciach uczniów na poprzednim etapie edukacyjnym?
2. Czy wykorzystuje Pan/ Pani te informacje podczas realizacji podstawy programowej swojego przedmiotu ?
TAK NIE
3. W jaki sposób wykorzystuje Pan/Pani te informacje (Jakie działania Pan / Pani podejmuje) podczas realizacji podstawy programowej podczas swoich zajęć?
4. Które z zalecanych warunków i sposobów realizacji podstawy programowej według Pana /Pani opinii realizowane są w Państwa placówce (Proszę podać przykłady na podstawie realizowanej przez Pana/ Panią podstawy programowej)
główne cele kształcenia przedmiotowego
kluczowe zadania nauczyciela przedmiotu
zalecane metody pracy
organizacja przestrzeni edukacyjnej (bezpieczeństwo uczniów, wielkość sal lekcyjnych dostosowana do liczby uczniów)
zalecane wyposażenie pracowni w urządzenia techniczne (np. tablicę interaktywną, komputer, dostęp do Internetu,)
dobór stosownych pomocy dydaktycznych odpowiednich do każdego przedmiotu nauczania
zapewnienie uczniowi ciągłości i kontynuacji w nabywaniu wiedzy przedmiotowej
obcowanie z żywą dziedziną nauki/sztuki (udział spektaklach, wycieczkach edukacyjnych, zajęciach poza klasą szkolną, zajęciach w terenie, itp)
zalecane formy aktywności ucznia (obserwowanie, doświadczanie, prezentowanie…)
inne (jakie?)
5. Które cele podstawy programowej realizuje Pan/i podczas swoich zajęć?
wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania,
budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele),
wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej,
formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób,
rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość,
rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,
ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności,
rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki,
wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat,
wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji,
wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej,
kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość,
zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy,
ukierunkowanie ucznia ku wartościom.
inne (jakie?)
6. Które zadania podstawy programowej realizuje Pan/i podczas swoich zajęć?
wprowadzenie uczniów w świat literatury oraz wyposażenie ich w kompetencje czytelnicze potrzebne do krytycznego odbioru tekstów kultury,
stwarzanie uczniom warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki,
przygotowywanie uczniów do dokonywania świadomego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w internecie,
zindywidualizowanie wspomagania rozwoju każdego ucznia, stosownie do jego potrzeb i możliwości kształtowanie postaw prozdrowotnych uczniów,
przygotowanie uczniów do wyboru kierunku kształcenia i zawodu.
nabywanie kompetencji społecznych ( komunikacja i współpraca w grupie).
Inne (jakie?)
7. Czy przeprowadza Pan/Pani diagnozę wiadomości i umiejętności oraz analizę osiągnięć edukacyjnych uczniów?
TAK NIE
8. Czy badając osiągnięcia uczniów uwzględnia Pan / Pani ich możliwości rozwojowe?
TAK NIE
9. W jaki sposób bada (diagnozuje i analizuje) Pan/ Pani osiągnięcia uczniów?
stosuję ocenianie podsumowujące (np. przeprowadzam klasówki, testy, sprawdziany, )
sprawdzam, w jaki sposób uczniowie wykonują zadania,
zadaję pytania, sprawdzam, czy uczniowie właściwie zrozumieli omawiane kwestie,
proszę uczniów o podsumowanie ćwiczenia,
zbieram informacje zwrotne od uczniów,
stwarzam uczniom możliwość zadawania pytań.
Inne (Jakie?)
10. Czy formułuje i wdraża Pani / Pan wnioski z analizy osiągnięć uczniów?
TAK NIE
11. Jeżeli wykorzystuje Pan / Pani wnioski wynikające z analizy osiągnięć uczniów, to jakie działania Pan / Pani podejmuje w swojej pracy?
12. Czy działania te przyczyniają się do podniesienia poziomu uczenia się i nauczania?
TAK NIE
13. Jeśli działania te przyczyniają się do podniesienia poziomu uczenia się i nauczania, to w jakim stopniu?
W wysokim stopniu W średnim stopniu W niskim stopniu
14. W jakim stopniu podejmowane przez Pana/ Panią działania, wpływają na poziom opanowania przez uczniów najważniejszych umiejętności zawartych w podstawie programowej?
W wysokim stopniu W średnim stopniu W niskim stopniu
15. Proszę podać efekty podejmowanych przez Pana/ Panią działań podjętych na podstawie wniosków z analizy osiągnięć uczniów?
16. W jakim stopniu Pana/Pani działania wpływają na efektywność nabywanych przez uczniów najważniejszych umiejętności określonych w podstawie programowej?
W wysokim stopniu
W średnim stopniu
W niskim stopniu
17. Proszę podać przykładowe umiejętności określone w podstawie programowej nabyte przez Pana/Pani uczniów.
18. Proszę podać podać jak umiejętności nabyte przez uczniów wpływają na podejmowane przez nich działania?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .