| wprowadzanie uczniów w świat wartości, wskazywanie wzorców postępowania, |
| budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele), |
| wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej, |
| formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób, |
| rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość, |
| rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania, |
| ukazywanie wartości wiedzy jako podstawy do rozwoju umiejętności, |
| rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki, |
| wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat, |
| wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i określaniu drogi dalszej edukacji, |
| wszechstronny rozwój osobowy ucznia przez pogłębianie wiedzy oraz zaspokajanie i rozbudzanie jego naturalnej ciekawości poznawczej, |
| kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość, |
| zachęcanie do zorganizowanego i świadomego samokształcenia opartego na umiejętności przygotowania własnego warsztatu pracy, |
| ukierunkowanie ucznia ku wartościom. |
| inne (jakie?) |