Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%
Ankieta dla nauczycieli<br>

ANKIETA DLA NAUCZYCIELI Wykorzystywane są zasoby szkoły lub placówki oraz środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju

1. Czy Pana/i zdaniem współpraca współczesnej szkoły ze środowiskiem lokalnym jest konieczna?
Jeśli TAK, to dlaczego?
TAK NIE
2. Z jakimi instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym współpracuje szkoła?
Samorząd Lokalny,
Ośrodek Pomocy Społecznej,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna,
Policja / Straż Miejska
Rodzice, Rada Rodziców
Samorząd Uczniowski
Biblioteka Miejska
Gminny Ośrodek Kultury
Sanepid
3. Jak szkoła rozpoznaje potrzeby środowiska lokalnego?
Poprzez:
rozmowy z nauczycielami,
rozmowy, wywiady z rodzicami okazjonalne, w ramach konsultacji oraz podczas zebrań z rodzicami,
rozmowy z uczniami,
potrzeby zgłaszane przez rodziców do dyrekcji szkoły (np. n/t zajęć dodatkowych),
systematyczną analizę i ewaluację programu wychowawczego i profilaktycznego,
własną analizę działalności szkoły dokonywaną przez dyrekcję, nauczycieli i pedagoga,
ewaluację wewnętrzną szkoły,
analizę osiągnięć uczniów, ich zainteresowań,
współpracę z poradnią pedagogiczno-psychologiczną i OPS-em,
4. W jakim stopniu uwzględnia jego potrzeby?

Szkoła uwzględnia potrzeby środowiska lokalnego poprzez rozszerzenie oferty swoich działań:
udostępnienia pomieszczenia (sale lekcyjne, obiekty sportowe) środowisku lokalnemu,
dostosowuje wymagania edukacyjne do indywidualnych potrzeb dzieci,
organizuje w ramach pomocy uczniom zajęcia nauczania indywidualnego, wyrównawcze, zajęcia profilaktyczne, pomoc psychologiczno-pedagogiczną, rewalidację.
organizuje zajęcia dla uczniów zdolnych,
realizuje propozycje Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców: dyskoteki, imprezy szkolne, festyn rodzinny, imprezy okolicznościowe dla instytucji lokalnych,
prowadzi tablicę informacyjną w szkole, gazetki szkolne, klasowe przy współudziale uczniów.
5. Jakie inicjatywy podejmuje szkoła na rzecz środowiska lokalnego, będące odpowiedzią na jego potrzeby?
organizacja imprez, uroczystości szkolnych, festynów
angażowanie rodziców w sprawy szkoły
działania mające na celu poprawę efektów nauczania (zaj. wyrównacze, kółka, )
organizacja różnych form spędzania czasu wolnego (wycieczki)
pozyskiwanie sponsorów na rzecz szkoły
udział w akcjach organizowanych przez inne organizacje
akcje charytatywne (np. Góra Grosza, …)
akcje ekologiczne (sprzątanie świata)
imprezy integracyjne z niepełnosprawnymi
kampanie prozdrowotne (mleko w szkole, owoce w szkole)
organizacja wypoczynku dla dzieci (ferie zimowe, letnie)
zajęcia sportowe (pozalekcyjne: mażoretki, zapasy)
współpraca z Policją
współpraca z OPS
współpraca z PPP
współpraca TSKN -em (Mniejszością Niemiecką)
6. Czy środowisko lokalne wspiera szkołę w jej działaniach
zdecydowanie TAK TAK raczej NIE NIE
7. Jakie korzyści osiągnęła szkoła (uczniowie), współpracując ze środowiskiem lokalnym?

Współpraca z różnymi organizacjami i instytucjami lokalnymi wpływa korzystnie na rozwój
edukacyjny uczniów. Umożliwia im:
udział w programach monitorujących ich osiągnięcia (diagnozy),
nabywanie nowych doświadczeń,
przezwyciężanie trudności w nauce,
motywowanie do nauki,
naukę współpracy w zespole, kształtowanie tolerancji, poczucia odpowiedzialności za wspólnie podjęte zadania,
poznanie ciekawych ludzi,
poprawę bezpieczeństwa, profilaktykę w tym zakresie,
zaspakajanie potrzeb materialnych,
poprawę funkcjonowania w rodzinie,
zaangażowanie przy organizacji imprez szkolnych, promowanie własnych umiejętności,
udział w uroczystościach i wycieczkach szkolnych,
podniesienie sprawności fizycznej,
wzrost świadomości proekologicznej,
podniesienie świadomości n/t zdrowego stylu życia,
rozwijanie zainteresowań i zdolności,
wszechstronny rozwój.
8. Jakie korzyści osiągnęło środowisko lokalne dzięki współpracy ze szkołą?
Integracja środowiska lokalnego.
Wyjście szkoły naprzeciw oczekiwaniom różnych instytucji i wspomaganie ich pracy poprzez zdobywanie potrzebnych informacji,
Promowanie wśród uczniów i rodziców różnorodnych akcji, zajęć, organizację imprez, uroczystości lokalnych.
Udostępnianie obiektów szkolnych na potrzeby środowiska lokalnego.
Kształtowanie wśród uczniów i rodziców pożądanych społecznie postaw, które mają znaczny wpływ na funkcjonowanie społeczności lokalnej.
* 9. W jaki sposób rozpoznają państwo możliwości psychofizyczne i potrzeby rozwojowe uczniów w klasie?
* 10. Jakie wnioski nasuwają się Państwu z przeprowadzonego rozpoznania potrzeb , możliwości uczniów dla pracy z klasą?
* 11. Jak te wnioski wykorzystują Państwo w swojej pracy zawodowej?


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .