Kontakt
Ukończono 0%
GRY I ZABAWY W EDUKACJI MATEMATYCZNEJ W KLASACH I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
*
1. 1. Z jaką częstotliwością korzysta Pani/ Pan w edukacji z gier i zabaw matematycznych?
codziennie
kilka razy w tygodniu
raz w tygodniu
raz w miesiącu
rzadziej niż raz w miesiącu
*
2. 2. Skąd wywodzą się Pani/ Pan pomysły przeprowadzenia gier i zabaw matematycznych?
z warsztatów
z podręczników
z Internetu
z własnych pomysłów
*
3. 3. Jak przeprowadza Pani/ Pan zajęcia, podczas których korzysta z gier i zabaw matematycznych?
jako fragment zajęć edukacji matematycznej
jako całą edukację matematyczną w ciągu dnia
podczas czasu wolnego, przerwy
*
4. 4. W jakim celu korzysta Pani/ Pan w edukacji z gier i zabaw matematycznych?
szybkość przyswojenia wiedzy
łatwość zrozumienia tematu
motywacja do nauki
rozrywka dla dzieci
*
5. 5. Czy uważa Pani/Pan, że korzystanie z elementów gier w trakcie trwania lekcji przyczynia się do ogólnego rozwoju dziecka?
tak, ma wpływ pozytywny
tak, ma wpływ negatywny
nie ma żadnego wpływu
*
6. 6. Czy dzieci w wieku szkolnym chętnie uczestniczą w zabawach i grach matematycznych?
tak, we wszystkich
tak, ale w niektórych
nie, w żadnych
*
7. 7. W grach i zabawach matematycznych uczestniczą ?
wszystkie dzieci
tylko te, które nie mają trudności w uczeniu się matematyki
tylko te, które chcą uczestniczyć w danej grze/zabawie
*
8. 8. Czy uczęszcza Pani/Pan na dodatkowe szkolenia w ramach wprowadzania gier i zabaw matematycznych potrzebnych w edukacji szkolnej?
tak, raz w semestrze
tak, raz w roku
nie byłam/em na takim szkoleniu
*
9. 9. Czy Pani/Pana placówka dysponuje środkami dydaktycznymi do prowadzenia gier i zabaw matematyczne ?
tak, w dużym stopniu
tak, w umiarkowanym stopniu
nieposiadany materiałów dydaktycznych
10. 10. Do czego używa Pani/ Pan gier i zabaw matematycznych?
do wspierania nabywania wiedzy
do nabywania umiejętności
do zgłębienia wiedzy z zajęć
do zainteresowania tematem wśród dzieci
*
11. 11. Czy gra i zabawa matematyczna pozwala przezwyciężyć trudności w uczeniu się matematyki?
zdecydowanie się zgadzam
zgadzam się
nie mam zdania
nie zgadzam się
zdecydowanie się nie zgadzam
*
12. 12. Jakiego rodzaju gry i zabawy matematyczne są najczęściej organizowane przez Panią/ Pana na lekcji?
gry i zabawy na liczbach rzeczywistych
gry i zabawy geometryczne
gry i zabawy z zadaniami tekstowymi
gry i zabawy miary pojemności i wagi
*
13. 13. Czy dzieci same potrafią konstruować gry matematycznych ?
tak
nie
zdarza się
*
14. 14. Czy korzysta Pan/Pani z interaktywnych zabaw matematycznych typu Matlandia Junior?
tak
nie
*
15. 15. Z jakimi pojęciami matematycznymi najczęściej związane są stosowane gry i zabawy (maksymalnie 2 odpowiedzi)
liczba
liczenie
pojęcia geometryczne
miara, waga, pojemność
czas i kalendarz
*
16. 16. Jakich środków dydaktycznych używa Pan/Pani najczęściej do zorganizowania gry?
kości
plansze
bierki
pionki
karty
*
17. 17. Jakie umiejętności Pani/Pana zdaniem rozwijają gry i zabawy matematyczne ?
interpretowanie
kierowanie zespołem
szybsze liczenie
składne mówienie
myślenie
orientacja w przestrzeni
planowanie
porównywanie
spostrzeganie
skupienie uwagi
*
18. 18. Jakie zalety wynikające z korzystania z gier dydaktycznych w nauczaniu wczesnoszkolnym zauważa Pani/Pan?
chęć do nauki
koncentracja
zaangażowanie wszystkich uczniów
równe szanse każdego uczestnika
atmosfera prowadzenia zajęć
przestrzeganie reguł i zasad
dochodzenie do kompromisu
*
19. 19. Czy poprzez własne doświadczenie zachęcaliby Państwo do częstego korzystania z gier i zabaw matematycznych?
tak
nie
nie mam zdania
*
20. 20. Które gry są organizowane najczęściej ?
gry sprawnościowe (np. doskonalące technikę rachunkową),
gry strukturalne (pozwalające poznać jakąś strukturę logiczną/matematyczną)
gry strategiczne (pozwalające budować jakąś strategię wygrywania, logiczne myślenie
*
21. 21. Płeć:
kobieta
mężczyzna
*
22. 22. Pani/Pana prowadzona klasa:
I
II
III
*
23. 23. Pani/Pana wiek:
18 - 25 lat
26 - 35 lat
36 - 45 lat
46 lat i powyżej
*
24. 24. Pani/Pana stopień awansu zawodowego:
nauczyciel stażysta
nauczyciel kontraktowy
nauczyciel mianowany
nauczyciel dyplomowany
*
25. 25. Pani/Pana staż pracy:
do 6 lat
od 6 do 12 lat
od 12 do 18 lat
od 18 do 25 lat
powyżej 25 lat
Gotowe
Ankieta
Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund
i twórz własne ankiety online - za darmo!
.