Szanowna Pani/ Szanowny Panie,
Jestem studentką drugiego roku studiów magisterskich o kierunku pedagogika opiekuńcza Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Prowadzę badania w ramach przygotowywanej pracy dyplomowej nt. poglądów i ustosunkowań młodych dorosłych wobec wpływu nowych mediów na rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym. Stąd też zwracam się do Pani/Pana z uprzejmą prośbą o wzięcie udziału w moich badaniach oraz o rzetelne wypełnienie ankiety. Zapewniam, że jest ona anonimowa, a wszystkie uzyskane informacje będą wykorzystane wyłącznie w celach naukowych. Swoją opinię proszę o wyrażenie poprzez zaznaczenie w ankiecie jednej lub kilku odpowiedzi (pytania zamknięte) lub odpowiedź pisemną (pytania otwarte).
Bardzo dziękuję za pomoc w badaniach
Ewelina Popowicz
Część pierwsza: wiedza o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym oraz czynnikach tego rozwoju
(proszę wymienić te cechy, które są według Pani/Pana najbardziej widoczne)
(proszę wymienić te cechy, które są według Pani/Pana najbardziej widoczne)
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
(proszę wskazać wg własnej opinii)
(Proszę wskazać i ułożyć w kolejności od 1-n wymienione sfery rozwojowe, gdzie 1 oznacza bardzo duże znaczenie danej sfery rozwoju)
* nie ma konieczności użycia wszystkich zaproponowanych odpowiedzi
Twój ranking (tutaj upuść)
|
|
Lista elementów (stąd przeciągnij)
|
|
|
- rozwój emocjonalny
- rozwój fizyczny i sprawnościowy
- rozwój moralno-etyczny
- rozwój motoryczny
- rozwój poznawczy
- rozwój somatyczny i aktywność ruchowa
- rozwój społeczny
- rozwój tożsamościowy (obrazu własnej osoby)
- nie wiem (jeśli to Pani/Pana odpowiedź to proszę przenieść do tabelki wyłącznie ją)
|
(proszę wymienić te, które są wg Pani/Pana najważniejsze)
(Proszę wskazać i ułożyć w kolejności od 1-n wskazane czynniki, gdzie 1 oznacza czynnik zdecydowanie w największym stopniu wpływający na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym)
* nie ma konieczności użycia wszystkich zaproponowanych odpowiedzi
Twój ranking (tutaj upuść)
|
|
Lista elementów (stąd przeciągnij)
|
|
|
- aktywność własna samego dziecka
- aktywność wychowawcza rodziców
- oddziaływania starszego i młodszego rodzeństwa
- oddziaływania wychowawcze dziadków dziecka
- oddziaływanie nowych mediów (telewizor, komputer, Internet, itp.)
- przykład dawany przez inne osoby spoza rodziny ważne dla dziecka
- przykład dawany przez rodziców
- wpływ rówieśników
- wpływy opiekuńczo-wychowawcze żłobka
- wpływy świata otaczającego dziecko
- wpływy wychowawcze przedszkola
- dziecko rozwija się samodzielnie, bez względu na wpływy innych (jeśli to Pani/Pana odpowiedź to proszę przenieść do tabelki wyłącznie ją)
|
(proszę wskazać najważniejsze)