Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

KWESTIONARIUSZ ANKIETY nt. POGLĄDÓW I USTOSUNKOWAŃ MŁODYCH DOROSŁYCH WOBEC WPŁYWU NOWYCH MEDIÓW NA ROZWÓJ SPOŁECZNO-EMOCJONALNY DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM SKIEROWANY DO MŁODYCH DOROSŁYCH

Szanowna Pani/ Szanowny Panie,
Jestem studentką drugiego roku studiów magisterskich o kierunku pedagogika opiekuńcza Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Prowadzę badania w ramach przygotowywanej pracy dyplomowej nt. poglądów i ustosunkowań młodych dorosłych wobec wpływu nowych mediów na rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym. Stąd też zwracam się do Pani/Pana z uprzejmą prośbą o wzięcie udziału w moich badaniach oraz o rzetelne wypełnienie ankiety. Zapewniam, że jest ona anonimowa, a wszystkie uzyskane informacje będą wykorzystane wyłącznie w celach naukowych. Swoją opinię proszę o wyrażenie poprzez zaznaczenie w ankiecie jednej lub kilku odpowiedzi (pytania zamknięte) lub odpowiedź pisemną (pytania otwarte).
Bardzo dziękuję za pomoc w badaniach
Ewelina Popowicz
Część pierwsza: wiedza o rozwoju społeczno-emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym oraz czynnikach tego rozwoju
* 1. Który opis Pani/Pana zdaniem najbardziej charakteryzuje rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym?
czas pewnych zmian w zakresie poznawania zachowań własnych oraz innych osób bez zwracania uwagi na ich emocje czy uczucia
czas dynamicznych zmian w zakresie uspołecznienia, nawiązywania kontaktów rówieśniczych, nauka rozpoznawania emocji własnych i innych osób.
czas powolnych zmian, poświęcony samotnej zabawie, dzieci w tym czasie nie są zainteresowane kontaktami z rówieśnikami
nie mam orientacji w tej problematyce
* 2. Czym zdaniem Pani/Pana charakteryzuje się rozwój społeczny dziecka?
(proszę wymienić te cechy, które są według Pani/Pana najbardziej widoczne)
* 3. Czym zdaniem Pani/Pana charakteryzuje się rozwój emocjonalny dziecka?
(proszę wymienić te cechy, które są według Pani/Pana najbardziej widoczne)
* 4. Czy zdaniem Pani/Pana u dzieci w wieku przedszkolnym pojawiają się już problemy społeczno-emocjonalne?
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
tak zdecydowanie
tak czasami
zdecydowanie nie
nie wiem
* 5. Jakie problemy społeczno-emocjonalne zdaniem Pani/Pana najczęściej pojawiają się (lub mogą się pojawiać) u dzieci w okresie przedszkolnym?
(proszę wskazać wg własnej opinii)
brak umiejętności panowania nad własnymi emocjami;
niezdolność do zabaw zespołowych;
nieznajomość norm społecznych;
niestosowanie się do norm społecznych;
brak zrozumienia zachowań innych ludzi;
labilność emocji (śmiech- płacz)
nierozumienie emocji innych osób;
nieumiejętność współdziałania w grupach społecznych;
problemy z radzeniem sobie w nowych sytuacjach;
trudności w przystosowaniu się do środowiska przedszkolnego;
* 6. Czy zdaniem Pani/Pana rozwój społeczno-emocjonalny jest ważny w rozwoju człowieka?
bardzo ważny
ważny
umiarkowanie ważny
trudno powiedzieć
nie jest ważny
nie wiem
7. Jakie miejsce przypisał/a/by Pani/Pan sferze społeczno-emocjonalnej w ogólnym rozwoju dziecka?
(Proszę wskazać i ułożyć w kolejności od 1-n wymienione sfery rozwojowe, gdzie 1 oznacza bardzo duże znaczenie danej sfery rozwoju)
* nie ma konieczności użycia wszystkich zaproponowanych odpowiedzi
Twój ranking (tutaj upuść) Lista elementów (stąd przeciągnij)
  •   rozwój emocjonalny
  •   rozwój fizyczny i sprawnościowy
  •   rozwój moralno-etyczny
  •   rozwój motoryczny
  •   rozwój poznawczy
  •   rozwój somatyczny i aktywność ruchowa
  •   rozwój społeczny
  •   rozwój tożsamościowy (obrazu własnej osoby)
  •   nie wiem (jeśli to Pani/Pana odpowiedź to proszę przenieść do tabelki wyłącznie ją)
* 8. Jakie czynniki wpływają, zdaniem Pani/Pana, na rozwój człowieka w ogóle?
(proszę wymienić te, które są wg Pani/Pana najważniejsze)
9. Jakie czynniki, w Pani/Pana opinii, wpływają na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
(Proszę wskazać i ułożyć w kolejności od 1-n wskazane czynniki, gdzie 1 oznacza czynnik zdecydowanie w największym stopniu wpływający na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym)

* nie ma konieczności użycia wszystkich zaproponowanych odpowiedzi
Twój ranking (tutaj upuść) Lista elementów (stąd przeciągnij)
  •   aktywność własna samego dziecka
  •   aktywność wychowawcza rodziców
  •   oddziaływania starszego i młodszego rodzeństwa
  •   oddziaływania wychowawcze dziadków dziecka
  •   oddziaływanie nowych mediów (telewizor, komputer, Internet, itp.)
  •   przykład dawany przez inne osoby spoza rodziny ważne dla dziecka
  •   przykład dawany przez rodziców
  •   wpływ rówieśników
  •   wpływy opiekuńczo-wychowawcze żłobka
  •   wpływy świata otaczającego dziecko
  •   wpływy wychowawcze przedszkola
  •   dziecko rozwija się samodzielnie, bez względu na wpływy innych (jeśli to Pani/Pana odpowiedź to proszę przenieść do tabelki wyłącznie ją)
* 10. Który/e z wyżej wymienionych czynników zdaniem Pani/Pana wpływa/ją najbardziej na rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym?
(proszę wskazać najważniejsze)


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .