Monitorowanie zakresu i jakości udzielanej uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej. |
Skuteczne prowadzenie pedagogizacji rodziców podczas wywiadówek oraz indywidulnych spotkań z rodzicami/opiekunami uczniów przez wychowawców oraz pedagogizację uczniów przez pedagoga i psychologa. |
Stosowanie innowacyjnych form zebrań z rodzicami we wszystkich klasach a w szczególności w klasach VI. |
Wypracowanie modelu współpracy na rok szkolny 2018- 19 z pracodawcami, zakładami pracy oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, który sprawi, że absolwenci będą dobrze przygotowani do podjęcia dalszej nauki oraz do wejścia na rynek pracy. |
Ciągłe wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli powinno korespondować z pogłębioną refleksją nad jakością i efektywnością pracy dydaktycznej czy wychowawczej służyć temu może systematyczne stosowanie przez nauczycieli ewaluacji bieżącej własnej pracy. |
Objęcie szczególną opieką pedagogiczną i psychologiczną uczniów przejawiających zachowania agresywne i monitorowanie ich zmian w zachowaniu. |
Dyrektor nadal będzie wspierał nowatorskie i innowacyjne działania nauczycieli, tworząc warunki i udzielając pomocy. |
W dalszym ciągu kontynuowanie współpracy wśród nauczycieli celem dalszej poprawy efektywności pracy szkoły. |
Rozpoznawać potrzeby i zasoby szkoły, środowiska lokalnego, |
podejmować różnorodne działania na rzecz wzajemnego rozwoju szkoły i środowiska lokalnego, |
Kontynuować współpracę z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. |
Wiedza wynikająca z analiz BWN powinna być spożytkowana do doskonalenia pracy nauczycieli i szkoły oraz polepszania efektów kształcenia, wprowadzenia zmian w organizacji procesu dydaktycznego i przyjętych programach nauczania dla poprawienia wyników uczniów. |
Analiza wyników uzyskanych przez uczniów powinna zostać wykorzystana przez nauczycieli do ustalenia trudności, na jakie natrafiają uczniowie, do refleksji na temat skuteczności procesu nauczania – uczenia się: stosowanych metod kształcenia, wykorzystywanych środków dydaktycznych, wkładu pracy nauczyciela, jego umiejętności dydaktycznych, rzetelności wykonywania zawodu. |
Zwracać szczególną uwagę na uczniów wykazujących słabe zaangażowanie na zajęciach, bardziej ich motywować. |
Starać się stosować większą liczbę wizualnych środków dydaktycznych, zwłaszcza powszechniej wykorzystywać nowoczesne techniki informacyjno-komputerowe, z użyciem dydaktycznych programów multimedialnych. |
Na każdej jednostce lekcyjnej wskazywać cele lekcji w celu wzbudzenia zainteresowania ucznia, ukazaniu jej praktycznego zastosowania zarówno na lekcjach z innych przedmiotów, jak i w codzienny, życiu. |
Więcej uwagi poświęcić na diagnozowanie talentów i zdolności uczniów i odpowiednio przeznaczać więcej czasu na rozwijanie zainteresowań. |
Ulepszanie organizacji i świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej: |
Pedagogizację rodziców rozszerzyć o szkolenia z zakresu pedagogiki rozwojowej. |
Całkowicie wyeliminować w procesie oceniania zdarzające się błędy: |
Należy stosować różnorodne metody nauczania i motywować uczniów do rozwijania własnych umiejętności; |
Należy doskonalić współpracę nauczycieli w zespołach nauczycielskich; |
Należy promować osiągnięcia własne i innych nauczycieli, podkreślając tym samym wartość edukacji; |
Należy uświadamiać rodzicom i uczniom, że uczenie się jest ważne i trwa przez całe życie; |
Należy przeprowadzić pedagogizację rodziców w zakresie kształtowania odpowiedzialności za naukę w domu, odrabianie zadań i poszukiwanie informacji w różnych źródłach; |
Należy wykorzystywać informacje o losach absolwentów w celu promowania wartości edukacji w naszej szkole. |