Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Ankieta dla nauczycieli

1. Czy szkoła posiada odpowiednią bazę pomocy dydaktycznych potrzebnych podczas zajęć?
zdecydowanie tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
2. Czy szkoła zapewnia Panu/i warunki do pracy własnej (np. przygotowanie się do zajęć?)
zdecydowanie tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
3. Jak ocenia Pan/i poziom zapewnienia w szkole warunków do realizacji procesu uczenia i wychowania?
bardzo dobrze
dobrze
wystarczająco
występują braki
4. Jak ocenia Pan/i warunki lokalowe w aspekcie realizacji podstawy programowej i działań wychowawczych?
są bardzo dobre
są dobre
występują nieliczne braki
występują znaczące braki
są niewystarczające
5. Czy Dyrektor zapewnia Panu/i warunki do rozwoju zawodowego nauczycieli?
TAK NIE
6. Czy dyrektor informuje nauczycieli o możliwościach doskonalenia zawodowego?
zdecydowanie tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
7. Czy bierze Pan/i udział w szkoleniowych radach pedagogicznych lub w szkoleniach w ramach WDN ?
TAK
NIE
8. Czy szkolenia te są a przydatne w realizacji zadań dydaktyczno - wychowawczych szkoły?
TAK
NIE
9. Czy działania dyrektora sprzyjają indywidualnej i zespołowej pracy nauczyciela?

TAK NIE
10. Czy współpracuje Pan/ i z innymi nauczycielami?
TAK NIE
11. Jeśli współpracuje Pan/i z innymi nauczycielami, to proszę podać jak często współpracuje Pan/i z nimi podczas rozwiązywania problemów, jakie napotyka Pan/i w szkole?
bardzo często
często
rzadko
nigdy
12. Jeśli współpracuje Pan/i z innymi nauczycielami, to proszę podać w jakich sytuacjach współpracuje Pan/i z nimi?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
organizacja imprez szkolnych
rozwiązywanie problemów wychowawczych
realizacja zadań zleconych przez dyrektora szkoły
opracowanie programów i innych dokumentów szkoły
dzielenie swą wiedzą i doświadczeniem nabytą podczas szkoleń
13. Czy współpracuje Pan/i z rodzicami i zachęca ich do aktywnego udziału w swojej działalności?
TAK NIE
14. Czy zajęcia pozalekcyjne organizowane przez szkołę są zgodne z potrzebami i zainteresowaniami uczniów?
TAK
NIE
15. Jak Pan/i ocenia edukację w szkole? (Zajęcia lekcyjne i pozalekcyjne?) Czy i w jaki sposób są one ukierunkowane na rozwój uczniów?
16. Jakie działania podejmuje dyrektor w celu uzyskania wspomagania zewnętrznego dla
działalności szkoły? Jakie są efekty tych działań?
17. Jakie wsparcie od podmiotów zewnętrznych otrzymał/a Pan/i od podmiotów zewnętrznych ?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
dodatkowe wyposażenie
środki finansowe na realizację zadań statutowych
pomoc rzeczową dla uczniów/ wychowanków
pomoc w organizacji imprez, uroczystości i przedsięwzięć
zajęcia edukacyjne, profilaktyczne
18. W jakim stopniu wsparcie instytucji lub organizacji zewnętrznych wpływa na funkcjonowanie szkoły i rozwój uczniów?
19. Czy współpracuje Pan/Pani z instytucjami wspierającymi szkołę?
TAK NIE
20. Jeśli współpracuje Pan/i z różnymi podmiotami, to proszę wymienić z jakimi?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
Gminna Biblioteka Publiczna
Policja
Straż Miejska
Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna
UMiG Gogolin
21. W jaki sposób diagnozuje Pan/ i potrzeby szkoły możliwe do zaspokojenia dzięki wsparciu podmiotów zewnętrznych?
22. Czy w szkole są formułowane i wdrażane wnioski z nadzoru pedagogicznego?
TAK
NIE
23. W jakim stopniu zdaniem Pana/i wnioski po ewaluacji oraz z nadzoru pedagogicznego są podstawą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu szkoły ?
są w pełni uwzględnione
są uwzględnione w dużym zakresie
są uwzględnione w małym stopniu
nie są uwzględniane
24. Czy i w jaki sposób wnioski te służą planowaniu i podejmowaniu działań służących rozwojowi szkoły? Proszę podać przykłady efektywnego wdrażania tych wniosków.
25. Proszę podać przykłady zdaniem Pana/i najważniejszych działań, podjętych w ostatnim roku, które wynikały z wniosków z nadzoru pedagogicznego i jakie przyniosły one efekty?
26. Proszę zaznaczyć wnioski z nadzoru pedagogicznego z ostatnich dwóch lat, które są najważniejsze w Państwa pracy z uczniami.
Monitorowanie zakresu i jakości udzielanej uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Skuteczne prowadzenie pedagogizacji rodziców podczas wywiadówek oraz indywidulnych spotkań z rodzicami/opiekunami uczniów przez wychowawców oraz pedagogizację uczniów przez pedagoga i psychologa.
Stosowanie innowacyjnych form zebrań z rodzicami we wszystkich klasach a w szczególności w klasach VI.
Wypracowanie modelu współpracy na rok szkolny 2018- 19 z pracodawcami, zakładami pracy oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, który sprawi, że absolwenci będą dobrze przygotowani do podjęcia dalszej nauki oraz do wejścia na rynek pracy.
Ciągłe wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli powinno korespondować z pogłębioną refleksją nad jakością i efektywnością pracy dydaktycznej czy wychowawczej służyć temu może systematyczne stosowanie przez nauczycieli ewaluacji bieżącej własnej pracy.
Objęcie szczególną opieką pedagogiczną i psychologiczną uczniów przejawiających zachowania agresywne i monitorowanie ich zmian w zachowaniu.
Dyrektor nadal będzie wspierał nowatorskie i innowacyjne działania nauczycieli, tworząc warunki i udzielając pomocy.
W dalszym ciągu kontynuowanie współpracy wśród nauczycieli celem dalszej poprawy efektywności pracy szkoły.
Rozpoznawać potrzeby i zasoby szkoły, środowiska lokalnego,
podejmować różnorodne działania na rzecz wzajemnego rozwoju szkoły i środowiska lokalnego,
Kontynuować współpracę z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym.
Wiedza wynikająca z analiz BWN powinna być spożytkowana do doskonalenia pracy nauczycieli i szkoły oraz polepszania efektów kształcenia, wprowadzenia zmian w organizacji procesu dydaktycznego i przyjętych programach nauczania dla poprawienia wyników uczniów.
Analiza wyników uzyskanych przez uczniów powinna zostać wykorzystana przez nauczycieli do ustalenia trudności, na jakie natrafiają uczniowie, do refleksji na temat skuteczności procesu nauczania – uczenia się: stosowanych metod kształcenia, wykorzystywanych środków dydaktycznych, wkładu pracy nauczyciela, jego umiejętności dydaktycznych, rzetelności wykonywania zawodu.
Zwracać szczególną uwagę na uczniów wykazujących słabe zaangażowanie na zajęciach, bardziej ich motywować.
Starać się stosować większą liczbę wizualnych środków dydaktycznych, zwłaszcza powszechniej wykorzystywać nowoczesne techniki informacyjno-komputerowe, z użyciem dydaktycznych programów multimedialnych.
Na każdej jednostce lekcyjnej wskazywać cele lekcji w celu wzbudzenia zainteresowania ucznia, ukazaniu jej praktycznego zastosowania zarówno na lekcjach z innych przedmiotów, jak i w codzienny, życiu.
Więcej uwagi poświęcić na diagnozowanie talentów i zdolności uczniów i odpowiednio przeznaczać więcej czasu na rozwijanie zainteresowań.
Ulepszanie organizacji i świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
Pedagogizację rodziców rozszerzyć o szkolenia z zakresu pedagogiki rozwojowej.
Całkowicie wyeliminować w procesie oceniania zdarzające się błędy:
Należy stosować różnorodne metody nauczania i motywować uczniów do rozwijania własnych umiejętności;
Należy doskonalić współpracę nauczycieli w zespołach nauczycielskich;
Należy promować osiągnięcia własne i innych nauczycieli, podkreślając tym samym wartość edukacji;
Należy uświadamiać rodzicom i uczniom, że uczenie się jest ważne i trwa przez całe życie;
Należy przeprowadzić pedagogizację rodziców w zakresie kształtowania odpowiedzialności za naukę w domu, odrabianie zadań i poszukiwanie informacji w różnych źródłach;
Należy wykorzystywać informacje o losach absolwentów w celu promowania wartości edukacji w naszej szkole.
27. Czy szkoła dba o zdrowie i bezpieczeństwo uczniów oraz higieniczne warunki nauki ?
TAK
NIE
28. Jakie w Pana/ Pani ocenie sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu uczniów wystąpiły w ostatnim czasie?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
zagrożenie pożarem
wtargniecie niebezpiecznego napastnika
podłożenie niebezpiecznego pakunku
skażenie budynku
agresywne zachowania
zagrożenie pedofilią
wykorzystanie seksualne ucznia
cyberprzemoc
wypadek z udziałem ucznia
nie wystąpiło żadne z tych zagrożeń
29. W jakich poniższych formach doskonalenia dotyczących bezpieczeństwa uczestniczył/a Pan/ Pani w ciągu ostatnich pięciu lat?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
zasad udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
rodzajów zagrożeń zewnętrznych i wewnętrznych w szkole /placówce
sposobów monitorowania zagrożeń w placówce
sposobów zachowania się w sytuacjach kryzysowych
nie uczestniczyłem w żadnym szkoleniu z zakresu bezpieczeństwa.
30. Jakie działania w pracy z uczniami mające na celu eliminację zagrożeń podejmuje Pan/ i w swojej pracy
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
rozmowa
pogadanka
spotkania z przedstawicielami policji / straży miejskiej
spotkania z pedagogiem szkolnym
dyżury podczas przerw
31. Jakie działania w pracy z uczniami mające na celu wzmocnienie właściwych zachowań podejmuje Pan/ i w swojej pracy
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
pochwała ustna
pochwała pisemna (dodatkowe punkty)
artykuły na stronie internetowej
wyróżnienia na forum społeczności szkolnej
32. W jaki sposób przeprowadza się w szkole diagnozę miejsc sprzyjających powstawaniu sytuacji trudnych / lub niebezpiecznych?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
ankietowanie
rozmowy z uczniami
rozmowy z rodzicami
33. Czy przestrzegają Państwo procedury bezpieczeństwa w pracy szkolnej?
TAK NIE
34. Jakie procedury bezpieczeństwa przestrzegają Państwo najczęściej w pracy szkolnej? Jakich sytuacji one dotyczą?
(Można zaznaczyć kilka odpowiedzi.)
procedury wyjścia ucznia do toalety
procedury postępowania wobec ucznia agresywnego
procedury postępowania w sytuacji, kiedy uczeń posiada włączony telefon.
procedury postępowania w sytuacji kiedy uczeń uległ wypadkowi
procedury postępowania w przypadku agresywnego zachowania ucznia
procedury postępowania wobec uczniów świadczących o demoralizacji (palenie papierosów, używanie wulgarnego słownictwa, itp)
procedura postępowania w przypadku ucieczki i wagarów.
35. Jakie czynności są podejmowane, aby wszyscy znali obowiązujące w szkole procedury zachowań na wypadek stanu zagrożenia?



Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .