| Monitorowanie zakresu i jakości udzielanej uczniom pomocy psychologiczno- pedagogicznej. |
| Skuteczne prowadzenie pedagogizacji rodziców podczas wywiadówek oraz indywidulnych spotkań z rodzicami/opiekunami uczniów przez wychowawców oraz pedagogizację uczniów przez pedagoga i psychologa. |
| Stosowanie innowacyjnych form zebrań z rodzicami we wszystkich klasach a w szczególności w klasach VI. |
| Wypracowanie modelu współpracy na rok szkolny 2018- 19 z pracodawcami, zakładami pracy oraz instytucjami działającymi w lokalnym środowisku, który sprawi, że absolwenci będą dobrze przygotowani do podjęcia dalszej nauki oraz do wejścia na rynek pracy. |
| Ciągłe wzbogacanie warsztatu pracy nauczycieli powinno korespondować z pogłębioną refleksją nad jakością i efektywnością pracy dydaktycznej czy wychowawczej służyć temu może systematyczne stosowanie przez nauczycieli ewaluacji bieżącej własnej pracy. |
| Objęcie szczególną opieką pedagogiczną i psychologiczną uczniów przejawiających zachowania agresywne i monitorowanie ich zmian w zachowaniu. |
| Dyrektor nadal będzie wspierał nowatorskie i innowacyjne działania nauczycieli, tworząc warunki i udzielając pomocy. |
| W dalszym ciągu kontynuowanie współpracy wśród nauczycieli celem dalszej poprawy efektywności pracy szkoły. |
| Rozpoznawać potrzeby i zasoby szkoły, środowiska lokalnego, |
| podejmować różnorodne działania na rzecz wzajemnego rozwoju szkoły i środowiska lokalnego, |
| Kontynuować współpracę z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym. |
| Wiedza wynikająca z analiz BWN powinna być spożytkowana do doskonalenia pracy nauczycieli i szkoły oraz polepszania efektów kształcenia, wprowadzenia zmian w organizacji procesu dydaktycznego i przyjętych programach nauczania dla poprawienia wyników uczniów. |
| Analiza wyników uzyskanych przez uczniów powinna zostać wykorzystana przez nauczycieli do ustalenia trudności, na jakie natrafiają uczniowie, do refleksji na temat skuteczności procesu nauczania – uczenia się: stosowanych metod kształcenia, wykorzystywanych środków dydaktycznych, wkładu pracy nauczyciela, jego umiejętności dydaktycznych, rzetelności wykonywania zawodu. |
| Zwracać szczególną uwagę na uczniów wykazujących słabe zaangażowanie na zajęciach, bardziej ich motywować. |
| Starać się stosować większą liczbę wizualnych środków dydaktycznych, zwłaszcza powszechniej wykorzystywać nowoczesne techniki informacyjno-komputerowe, z użyciem dydaktycznych programów multimedialnych. |
| Na każdej jednostce lekcyjnej wskazywać cele lekcji w celu wzbudzenia zainteresowania ucznia, ukazaniu jej praktycznego zastosowania zarówno na lekcjach z innych przedmiotów, jak i w codzienny, życiu. |
| Więcej uwagi poświęcić na diagnozowanie talentów i zdolności uczniów i odpowiednio przeznaczać więcej czasu na rozwijanie zainteresowań. |
| Ulepszanie organizacji i świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej: |
| Pedagogizację rodziców rozszerzyć o szkolenia z zakresu pedagogiki rozwojowej. |
| Całkowicie wyeliminować w procesie oceniania zdarzające się błędy: |
| Należy stosować różnorodne metody nauczania i motywować uczniów do rozwijania własnych umiejętności; |
| Należy doskonalić współpracę nauczycieli w zespołach nauczycielskich; |
| Należy promować osiągnięcia własne i innych nauczycieli, podkreślając tym samym wartość edukacji; |
| Należy uświadamiać rodzicom i uczniom, że uczenie się jest ważne i trwa przez całe życie; |
| Należy przeprowadzić pedagogizację rodziców w zakresie kształtowania odpowiedzialności za naukę w domu, odrabianie zadań i poszukiwanie informacji w różnych źródłach; |
| Należy wykorzystywać informacje o losach absolwentów w celu promowania wartości edukacji w naszej szkole. |