Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

WYWIAD z Vice oraz Dyrektorem

1. Które z celów określonych w podstawie programowej realizowali nauczyciele podczas obserwowanych zajęć?
wprowadzanie uczniów w świat wartości;
wskazywanie wzorców postępowania;
budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele);
wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej;
formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób;
rozwijanie kompetencji, takich jak: kreatywność, innowacyjność i przedsiębiorczość;
rozwijanie umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania;
2. Które z zadań określonych w podstawie programowej realizowali nauczyciele podczas obserwowanych zajęć?
wprowadzenie uczniów w świat literatury
wyposażenie w kompetencje czytelnicze potrzebne do krytycznego odbioru tekstów kultury
stwarzanie uczniom warunków do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem informatyki;
przygotowywanie uczniów do korzystania z Internetu;
zindywidualizowanie wspomagania rozwoju każdego ucznia, wg jego potrzeb i możliwości;
kształtowanie postaw prozdrowotnych uczniów;
przygotowanie uczniów do wyboru kierunku kształcenia i zawodu;
nabywanie kompetencji społecznych ( komunikacja i współpraca w grupie);
3. Które z najważniejszych umiejętności, opisanych w podstawie programowej dla danego etapu kształcenia, były kształtowane u uczniów podczas obserwowanych lekcji?
sprawne komunikowanie się w języku polskim;
sprawne komunikowanie się w językach obcych nowożytnych;
sprawne wykorzystywanie narzędzi matematyki w życiu codziennym;
kształcenie myślenia matematycznego;
wykorzystanie informacji z różnych źródeł;
kreatywne rozwiązywanie problemów;
wykorzystywanie metod i narzędzi wywodzących się z informatyki, w tym programowanie;
rozwiązywanie problemów, również z wykorzystaniem technik mediacyjnych;
praca w zespole i społeczna aktywność;
aktywny udział w życiu kulturalnym szkoły, środowiska lokalnego oraz kraju;
nie były kształtowane żadne z powyższych umiejętności;
4. Zadania wykonywane przez uczniów na lekcji pozwalają im na:
demonstrowanie nabytej wiedzy;
zastosowanie umiejętności i pojęć;
rozumowanie, używanie dowodów, argumentowanie na podstawie analizy faktów;
złożone rozumowanie, dokonywanie analizy struktury ze wskazaniem na związki pomiędzy jej elementami;
nie pozwalają im na żadne z wymienionych aktywności;
5. Które z warunków realizacji podstawy programowej danego przedmiotu nauczyciele wykorzystali podczas zajęć?
główne cele kształcenia przedmiotowego;
kluczowe zadania nauczyciela przedmiotu;
zalecane metody pracy;
organizacja przestrzeni edukacyjnej;
zalecane wyposażenie pracowni;
dobór stosownych pomocy dydaktycznych;
zapewnienie uczniowi ciągłości i kontynuacji w nabywaniu wiedzy przedmiotowej;
obcowanie z żywą dziedziną nauki/sztuki;
zalecane formy aktywności ucznia (obserwowanie, doświadczanie, prezentowanie…);
nauczanie języka obcego w grupach o zbliżonym poziomie zaawansowania;
nauczyciele nie wykorzystywali żadnego z warunków i sposobu realizacji podstawy programowej;
6. W jaki sposób i jaka część nauczycieli monitoruje i analizuje nabywanie wiadomości i umiejętności przez każdego ucznia?
7. W jaki sposób nauczyciele wykorzystują wnioski z analizy osiągnięć każdego ucznia
8. W jaki sposób nauczyciele monitorują nabywanie wiadomości i umiejętności przez każdego ucznia podczas lekcji?

zadają pytania,
proszą uczniów o podsumowanie ćwiczenia,
zbierają informacje zwrotne od uczniów (co sprawia im trudność, z czym sobie radzą bez problemu…),
wykorzystują różne narzędzia diagnostyczne,
stwarzają uczniom możliwość zadawania pytań,
sprawdzają , w jaki sposób uczniowie wykonują zadania,
stosują ocenianie bieżące (cząstkowe),
stosują ocenianie podsumowujące (np. przeprowadzam klasówki, testy, sprawdziany)
odnoszą się do wyników konkursów, olimpiad),
stosują ocenianie kształtujące,
korzystają z indywidualnej dokumentacją ucznia (karty diagnozy, portfolio),
sprawdzają, czy uczniowie właściwie zrozumieli omawiane kwestie,
nie monitorują


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .