Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Rodzice są partnerami szkoły – ankieta dla nauczycieli

Szanowni Państwo!

Zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Jej celem jest poznanie Państwa opinii i potrzeb w zakresie współpracy z rodzicami.
Ankieta jest anonimowa.
* 1. Czy jest Pan/Pani zadowolony/a ze współpracy z rodzicami?
tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
* 2. Czy w Pana/i opinii rodzice są zainteresowani tym, co dzieje się w szkole?
zdecydowanie tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
* 3. Czy w Pana/i opinii są rodzice, którzy pomimo zachęty unikają lub odmawiają współpracy ze szkołą i uczestnictwa w życiu szkoły?
nie ma takich rodziców
pojedyncze osoby
mniej niż połowa
więcej niż połowa
wszyscy
* 4. Z których form kontaktów rodzice najczęściej korzystają? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
klasowe zebrania z rodzicami
indywidualne spotkania
dzień otwarty (lekcje otwarte)
spotkania z ekspertami (odczyty, prelekcje, szkolenia, warsztaty)
kontakt telefoniczny
kontakt przez Librus i Office 365
wspólne imprezy szkolne
* 5. Jak często rodzice kontaktują się z Panem/ią z własnej inicjatywy?
często
czasami
rzadko
nigdy
* 6. Czy system kontaktów rodziców z nauczycielami spełnia Pana/i potrzeby i oczekiwania?
tak
raczej tak
nie
7. Co chciałby/aby Pan/Pani zmienić w systemie kontaktów rodziców z nauczycielami?
8. Czy liczba klasowych zebrań z rodzicami jest według Pana/i?
zbyt duża
wystarczająca
za mała
nie mam zdania
* 9. Jak rodzice zachowują się podczas organizowanych przez Pana/ią klasowych zebrań? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
większość rodziców bierze aktywny udział
pojedyncze osoby wypowiadają się na forum
ja mówię, rodzice słuchają
znaczna część rodziców nie przejawia większego zainteresowania
* 10. W jaki sposób udziela Pan/i informacji na temat postępów w nauce i zachowaniu poszczególnych uczniów? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
na forum zebrania z rodzicami
pisemnie (kartki z ocenami, ocena opisowa)
podczas rozmów indywidualnych
w kontakcie telefonicznym
poprzez Librus, Office 365
* 11. Czy rodzice starają się mieć wpływ na życie klasy i szkoły?
zdecydowanie tak
raczej tak
raczej nie
zdecydowanie nie
* 12. W jakich obszarach według Pana/i rodzice uczestniczą w życiu szkoły? /Można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź./ 
angażują się w różne działania na rzecz klasy, szkoły np. wigilia klasowa, przygotowanie innych uroczystości klasowych
angażują się w organizację uroczystości szkolnych ( np. Piknik Rodzinny, ...)
wspierają finansowo szkołę (np. składki na Radę Rodziców, …)
wykonują prace społeczne na rzecz klasy, szkoły
wykonują tylko przydzielone im zadania
skupiają się tylko na postępach swojego dziecka
wykonują użyteczne prace na rzecz szkoły
wyrażają opinie na temat pracy szkoły, przedstawiają własne sugestie, propozycje, pomysły
nie angażują się w żadne działania szkoły
* 13. W jaki sposób rodzice wspomagają nauczycieli w realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
Dbają o zdrowie fizyczne i psychiczne dziecka:
Zawsze
Często
Czasami
Rzadko
W ogóle
Czuwają nad postępami w nauce dziecka:
Zawsze
Często
Czasami
Rzadko
W ogóle
Kontrolują odrabianie przez dziecko prac domowych:
Zawsze
Często
Czasami
Rzadko
W ogóle
Kontrolują udział dziecka w zajęciach (m.in. zdalnych):
Zawsze
Często
Czasami
Rzadko
W ogóle
* 14. W jaki sposób pozyskuje Pan/i opinie od rodziców na temat pracy dydaktyczno- wychowawczej i opiekuńczej szkoły? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
ankiety skierowane do rodziców
rozmowy podczas zebrań ogólnych
rozmowy indywidualne z rodzicami
* 15. Czy Pana/i zdaniem otrzymywane od rodziców opinie i sugestie na temat pracy szkoły mają dalszy wpływ na proces dydaktyczno-wychowawczy i opiekuńczy?
zawsze
często
czasami
rzadko
nigdy
* 16. Jakie formy wspierania rodziców w wychowaniu ich dzieci stosuje Pan/i w swojej pracy? (można zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
kierowane do rodziców odczyty, prelekcje, szkolenia, warsztaty prowadzone przez ekspertów
kierowanie uczniów z problemami w porozumieniu z rodzicami do poradni psychologiczno- pedagogicznej
porady i wskazówki do pracy z dzieckiem przekazywane rodzicom
uczestnictwo uczniów w zajęciach dodatkowych
pomoc i wsparcie w sytuacjach problemowych
uzyskiwanie pomocy w instytucjach zewnętrznych
zajęcia świetlicowe
* 17. W jaki sposób wykorzystuje Pani\ Pan informacje od rodziców?
Jeśli jest to uzasadnione, biorę pod uwagę i wdrażam w dalszej pracy
Doskonalę swój warsztat pracy
Modyfikuję metody oraz plan pracy
Wspólnie ustalamy strategię działań wychowawczych
Dostosowuję metody pracy do indywidualnych potrzeb ucznia
Wyciągam wnioski
18. Uwagi i sugestie dotyczące współpracy Pana/i z rodzicami swoich uczniów:
Dziękujemy za wypełnienie ankiety.


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .