Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Test WHITE BELT

* 1. Imie i Nazwisko
2. Data:
* 3. Filozofia Lean Manufacturing powstała i została skutecznie wdrożona w:
D. Koncernie Sony
B. Koncernie General Electric
A. Koncernie Toyota
C. Fabrykach Motorola
* 4. Wartość w rozumieniu filozofii Lean Manufacturing to:
B. Wszystkie działania mające na celu wytworzenie wyrobu
A. Działania za które klient skłonny jest zapłacić
D. Działania mające na celu obróbkę materiału
C. Wszystkie działania z wyłączeniem oczekiwania
* 5. Muda to:
D. Sposób zarządzania i monitorowania przepływ produkcji
A. W języku japońskim oznacza „nudę”
B. Plan działań doskonalących
C. Marnotrawstwo
* 6. Six Sigma koncentruje się na:
A. Redukowaniu zmienności w procesie postrzeganej przez klienta
B. Automatyzacji i informatyzacji procesów
C. Redukowaniu wielkości zatrudnienia
D. Usprawnieniu naprawiania braków
* 7. Definicja problemu oraz celu projektu powinna:
D. Uzyskać pełną akceptację kierownictwa
C. Zostać przedyskutowana w organizacji
A. Wskazać przyszłe rozwiązanie
B. Precyzyjnie opisywać problem i określać w sposób wymierny cel usprawnień
* 8. Kanban pozwala na :
A. Zsynchronizowanie przepływu materiałów w procesie z wykorzystaniem sygnalizacji
C. Zredukowanie długości dróg transportowych
B. Podniesienie przepustowości procesu
D. Zabezpieczaniu procesu przed błędami operatorów
* 9. Poka Yoke to:
B. Technika zabezpieczania przed błędami i defektami
C. Nazwisko twórcy koncepcji lean manufacturing
D. Technika szybkiego przezbrajania maszyn
A. Metoda analizy przyczyn problemów
* 10. Strumień wartości oznacza:
C. Proces, po którego zakończeniu rozpoczyna się kolejny proces
D. Proces, którego ostatecznie zakończył się sukcesem i spełnił wymagania klienta
A. Proces, którego granice są ustalone zgodnie z ich postrzeganiem przez klienta
B. Sytuację w której nie ma przegranych i obie strony odnoszą sukces
* 11. Koncentrowanie się na pojedynczych przypadkach niespełnienia wymagań klienta jest:
A. Kluczowe, ponieważ każdy taki przypadek powoduje niezadowolenie klienta i stanowi marnotrawstwo
C. Problematyczne, ponieważ klient i tak dostrzega średnie wartości wskaźników z danego okresu
D. Stratą czasu, ponieważ lepiej skupić się na tym co jest najważniejsze
B. Bez sensu ponieważ i tak nie można każdego przypadku kontrolować
* 12. Do zadań White Belta należy:
A. Prowadzenie kampanii informacyjnej w firmie dotyczącej Lean
B. Stały coaching Zarządu i Dyrekcji w zakresie Lean
C. Ustalanie celów programu Lean w firmie
D. Wykonywanie zadań w projekcie usprawniającym przydzielonych przez Green lub Black Beltów
* 13. Czynność ręcznej kontroli (inspekcji) w procesie należy zakwalifikować jako:
D. Marnotrawstwo, ale tylko gdy kontrola nie ujawni braków w wyrobie.
C. Działanie dodające wartość w oczach klienta
A. Muda typu I
B. Muda typu II
* 14. W celu ustalenia częstości z jaką uzyskiwane są wyniki procesu w określonym zakresie wartości należy zastosować:
B. Wykres Rozrzutu (Korelacji)
A. Karta kontrolna
C. Histogram
D. Diagram How How
* 15. Limity specyfikacji wykorzystywane do oceny zdolności procesu są określane na podstawie:
C. Są pozyskiwane z tabel statystycznych
A. Wymagań uzyskanych od klienta
B. Są obliczane wg odpowiednich formuł
D. Prognoz
* 16. Diagram Ishikawy może nam pomóc gdy:

C. Mamy szczegółowo zebrane dane dotyczące zidentyfikowanych przyczyn problemów
B..Chcemy ocenić siłę wpływu przyczyny na problem a nie dysponujemy danymi pomiarowymi
D. Chcemy ustalić zależności pomiędzy poszczególnymi przyczynami oraz problemem
A. Chcemy zidentyfikować potencjalne przyczyny problemu
* 17. Wykres Pareto umożliwia:
A. Uzyskanie ilościowego obrazu wpływu danego czynnika na problem/skutek
C. Graficzne przedstawienie potencjalnych przyczyn problemu
D. Jakościową ocenę wpływu danej przyczyny na problem
B. Uzyskanie informacji o 80% przyczyn decydujących o 20% skutków
* 18. W celu uzyskania ogólnego obrazu procesu zawierającego m.in. wejścia i wyjścia do/z procesu należy zastosować:
B. QFD
D. Arkusz Kontrolny
A. SIPOC
C. FMEA
* 19. Opis problemu powinien zawierać informacje o tym:
A. Co, gdzie, kiedy , jak często nie działa oraz jakie są skutki problemu
C. Ile wynosi wskaźnik ROI
D. Kto odczuwa najbardziej występowanie problemu
B. Na czym polega problem i ile kosztuje jego usunięcie
* 20. Cykl DMAIC w tłumaczeniu oznacza:
A. Dedukuj, Modeluj, Aprobuj, Usprawnij, Kontynuuj
B. Działaj, Mierz, Analizuj, Identyfikuj, Koryguj
D. Projektuj, Mierz, Zastosuj, Udoskonal, Skontroluj
C. Definiuj, Mierz, Analizuj, Usprawnij, Skontroluj
* 21. Termin Kaizen oznacza:
D. Metodę synchronizowania przepływu pracy w procesie
C. Technikę szybkich przezbrojeń
A. Systematyczne doskonalenie procesów i funkcjonowania organizacji
B. Narzędzie do analizy danych wykorzystywane w redukowaniu zmienności procesu
* 22. Standaryzacja polega na :
D. Rozbiciu dużego dokumentu na kilka mniejszych i bardziej szczegółowych
A. Sporządzeniu nowej procedury i opisanie przebiegu procesu
C. Określeniu, opisaniu, przetestowaniu , wdrożeniu i następnie systematycznej ocenie funkcjonowania standardu
B. Opracowania w formie graficznej schematu postępowania
* 23. Oblicz Takt procesu w oparciu o poniższe dane: Liczba pracowników- 10, Dzienne zapotrzebowanie- 1000 szt, Normatywny czas pracy- 480 min/dzień, Przerwy w pracy – 30 min/dzień
C. 0,48 sztuk/min
D. 2,98 min/sztukę
B. 0,45 min/sztukę
A. 2,2 min/sztukę


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .