Szanowni Państwo!
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o wypełnienie załączonego kwestionariusza ankietowego. Niniejsza ankieta stanowi narzędzie badawcze mające na celu ustalenie ograniczeń wykorzystania koncepcji zarządzania procesami w przedsiębiorstwach w warunkach szybko zmieniającego się otoczenia. Celem badania jest zidentyfikowanie obszarów niezbędnego dostosowania koncepcji zarządzania procesami do specyfiki dynamicznych zmian w otoczeniu.
Ocena poszczególnych zagadnień przeprowadzana jest w skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza brak występowania danego czynnika w organizacji, a 5 oznacza wysoki poziom natężenia występowania danego czynnika.
Bardzo prosimy o udzielenie odpowiedzi w ankiecie w oparciu o Państwa wiedzę, obserwacje oraz doświadczenie.
Wyniki badania zostaną wykorzystane wyłącznie do celów naukowo-poznawczych, a nazwa Państwa przedsiębiorstwa nie zostanie ujawniona. Celem badania nie jest bowiem analiza sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa, lecz zidentyfikowanie tendencji odnoszących się do badanego zbioru przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce.
mgr inż. Andrzej Jóźwiak
Opiekun naukowy: prof. dr hab. Szymon Cyfert
DOJRZAŁOŚĆ PROCESOWA
Skala oceny poziomu natężenia:
1 - Całkowicie nie zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik nie występuje w organizacji
2 - W małym stopniu zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik występuje w niektórych obszarach organizacji
3 - Częściowo zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w małym natężeniu występuje we wszystkich obszarach organizacji
4 - Raczej zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w dużym natężeniu występuje w niektórych obszarach organizacji
5 - Zdecydowanie zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w dużym natężeniu występuje we wszystkich obszarach organizacji
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
B1. Procesy są opisane - istnieją procedury i/lub graficzne opisy procesów (mapy) | | | | | |
B2. Opisy procesów określają co najmniej: wejście, cel, realizowane czynności, role/odpowiedzialności, mierniki, metody i punkty kontroli procesu, wyjście, w tym rezultaty/produkty | | | | | |
B3. Pracownicy potrafią określić wejścia/początek i wyjścia/koniec procesów, w których realizacji uczestniczą | | | | | |
B4. Pracownicy potrafią określić, kto jest klientem (zewnętrznym/wewnętrznym) procesów, w których realizacji uczestniczą | | | | | |
B5. Rezultaty/produkty procesów zostały precyzyjnie zdefiniowane i są zakomunikowane pracownikom | | | | | |
B6. Wynikiem procesów są rezultaty/produkty zgodne z założonymi celami/zasadami realizacji procesów | | | | | |
B7. Pracownicy wiedzą, czego od realizowanych procesów oczekują klienci (zewnętrzni/wewnętrzni) | | | | | |
B8. Realizacja procesów uwzględnia oczekiwania klientów (zewnętrznych/wewnętrznych) | | | | | |
B9. Pracownicy realizują procesy w sposób zgodny z istniejącymi opisami - istnieje związek przyczynowo-skutkowy między planami i procedurami a rezultatami/produktami realizowanych procesów | | | | | |
B10. Procesy, nawet jeśli są złożone i/lub angażują wiele komórek organizacyjnych realizowane są w sposób płynny | | | | | |
B11. Kierownicy działów funkcjonalnych spotykają się i rozmawiają na temat koordynacji procesów w których realizacji uczestniczą | | | | | |
B12. W organizacji wykorzystywane jest oprogramowanie informatyczne wspomagające opis/mapowanie procesów | | | | | |
B13. W organizacji wykorzystywane jest oprogramowanie informatyczne wspomagające symulację procesów | | | | | |