Kontakt
Ankieta+ @ Twitter Ankieta+ @ Google+
Ukończono 0%

Badanie naukowe Dynamiczne zarządzanie procesami

Szanowni Państwo!
Zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą o wypełnienie załączonego kwestionariusza ankietowego. Niniejsza ankieta stanowi narzędzie badawcze mające na celu ustalenie ograniczeń wykorzystania koncepcji zarządzania procesami w przedsiębiorstwach działających w Polsce w warunkach szybko zmieniającego się otoczenia. Celem badania jest zidentyfikowanie obszarów niezbędnego dostosowania koncepcji zarządzania procesami do specyfiki dynamicznych zmian w otoczeniu.

Ocena poszczególnych zagadnień przeprowadzana jest w skali od 1 do 5, gdzie 1 oznacza brak występowania danego czynnika w organizacji, a 5 oznacza wysoki poziom natężenia występowania danego czynnika.

Bardzo prosimy o udzielenie odpowiedzi w ankiecie w oparciu o Państwa wiedzę, obserwacje oraz doświadczenie.

Wyniki badania zostaną wykorzystane wyłącznie do celów naukowo-poznawczych, a nazwa Państwa przedsiębiorstwa nie zostanie ujawniona. Celem badania nie jest bowiem analiza sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa, lecz zidentyfikowanie tendencji odnoszących się do badanego zbioru działających w Polsce przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 50 osób.

Z wyrazami szacunku,
prof. dr hab. Szymon Cyfert
mgr inż. Andrzej Jóźwiak
METRYCZKA
* 1. Udział kapitału zagranicznego
Tak Nie
* 2. Wiek firmy
Proszę wskazać sumaryczny okres funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku,
<5 lat 5-9 lat 10-19 lat 20-29 lat >30
* 3. Liczba zatrudnionych
Proszę o wskazanie liczby zatrudnionych osób na moment wypełniania ankiety
50-249 osób 250 - 499 osób 500 - 999 osób powyżej 1000 osób
* 4. Sektor gospodarki narodowej (PKD)
Proszę wybrać właściwy rodzaj działalności wg PKD
Rolnictwo, leśnictwo, łowiectwo i rybactwo
Rybactwo
Górnictwo
Przetwórstwo przemysłowe (produkcja)
Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz, wodę
Budownictwo
Handel hurtowy i detaliczny; naprawa pojazdów samochodowych, motocykli oraz artykułów użytku osobistego i domowego
Hotele i restauracje
Transport, gospodarka magazynowa i łączność
Działalność finansowa i uzbezpieczeniowa
Obsługa nieruchomości, wynajem i usługi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej
Administracja publiczna i obrona narodowa; obowiązkowe ubezpieczenia społeczne i powszechne ubezpieczenia zdrowotne
Edukacja
Ochrona zdrowia i pomoc społeczna
Działalność usługowa komunalna, społeczna i indywidualna, pozostała
Gospodarstwa domowe zatrudniające pracowników
Organizacje i zespoły eksterytorialne
Działalność profesjonalna, naukowa i techniczna
DOJRZAŁOŚĆ PROCESOWA

Skala oceny poziomu natężenia:
1 - Całkowicie nie zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik nie występuje w organizacji
2 - W małym stopniu zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik występuje w niektórych obszarach organizacji
3 - Częściowo zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w małym natężeniu występuje we wszystkich obszarach organizacji
4 - Raczej zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w dużym natężeniu występuje w niektórych obszarach organizacji
5 - Zdecydowanie zgadzam się ze stwierdzeniem - opisywany czynnik w dużym natężeniu występuje we wszystkich obszarach organizacji
* 5. A. Zasady/Opis procesów
12345
A1. Sukces organizacji w większym stopniu zależy od indywidualnych wysiłków poszczególnych pracowników niż od skutecznego wykorzystania procedur organizacyjnych
A2. Cele (strategiczne) przyjęte przez kierownictwo organizacji bezpośrednio wpływają na sposób realizacji procesów
A3. Kierownictwo organizacji ustaliło zasady, które określają standardy dla opisu i realizacji procesów
A4. Procesy są opisane - istnieją procedury i/lub graficzne opisy procesów (mapy)
A5. Opisy procesów określają co najmniej: wejście, cel, realizowane czynności, role/odpowiedzialności, mierniki, metody i punkty kontroli procesu, wyjście, w tym rezultaty/produkty
A6. Pracownicy potrafią określić wejścia/początek i wyjścia/koniec procesów, w których realizacji uczestniczą
A7. Pracownicy potrafią określić, kto jest klientem (zewnętrznym/wewnętrznym) procesów, w których realizacji uczestniczą
A8. Rezultaty/produkty procesów zostały precyzyjnie zdefiniowane i są zakomunikowane pracownikom
A9. Pracownicy wiedzą, czego od realizowanych procesów oczekują klienci (zewnętrzni/wewnętrzni)
A10. Realizacja procesów uwzględnia oczekiwania klientów (zewnętrznych/wewnętrznych)
A11. Pracownicy realizują procesy w sposób zgodny z istniejącymi opisami - istnieje związek przyczynowo-skutkowy między planami i procedurami a rezultatami/produktami realizowanych procesów
A12. Procesy, nawet jeśli są złożone i/lub angażują wiele komórek organizacyjnych realizowane są w sposób płynny
A13. Kierownicy działów funkcjonalnych spotykają się i rozmawiają na temat koordynacji procesów w których realizacji uczestniczą
A14. W organizacji wykorzystywane jest oprogramowanie informatyczne wspomagające opis/mapowanie procesów
* 6. C. Pracownicy
12345
C1. Pracownicy postrzegają organizację jako system powiązanych ze sobą procesów
C2. Kompetencje i kwalifikacje pracowników pozwalają na osiąganie przez procesy założonych rezultatów
C3. Zasoby przewidziane do realizacji procesów stanowią gwarancję osiągania przez procesy zakładanych rezultatów
C4. Pracownicy operacyjni systematycznie uczestniczą w szkoleniach z zakresu zarządzania procesami
C5. Kadra menedżerska systematycznie uczestniczy w szkoleniach z zakresu zarządzania procesami
C6. Zakresy obowiązków opisują, jakie zadania realizują pracownicy w poszczególnych procesach
* 7. D. Praca zespołowa
12345
D1. Problemy napotkane w procesach rozwiązywane są w ramach pracy zespołowej
D2. Organizacja pracy opiera się na pracy zespołów przypisanych do poszczególnych procesów
D3. Zespoły procesowe mają wspólne cele i mierniki
D4. Klienci i dostawcy są angażowani do prac zespołów procesowych
* 8. E. Cele
12345
E1. Poszczególne procesy mają określone cele
E2. Cele procesów ustalane są z uwzględnieniem oczekiwań klientów (zewnętrznych/wewnętrznych)
E3. Cele procesów są osiągane
E4. Osiąganie celów poszczególnych procesów bezpośrednio przyczynia się do osiągania celów organizacji
E5. Cele procesów są systematycznie przeglądane i w razie potrzeby aktualizowane (uwzględniając np. zmiany w otoczeniu)
* 9. F. Pomiar
12345
F1. Poszczególne procesy mają określone mierniki
F2. Procesy są monitorowane, kontrolowane i analizowane pod kątem zgodności z istniejącymi opisami procesów
F3. Do pomiaru i analizy wyników procesów wykorzystuje się metody statystyczne
F4. Im dany proces jest bardziej istotny dla organizacji, tym bardziej rozbudowany jest jego system pomiarowy
F5. Wyniki pomiarów procesów porównywane są z wartościami bazowymi/oczekiwanymi
F6. Pomiar i analiza procesów są realizowane z wykorzystaniem oprogramowania informatycznego
* 10. G. Doskonalenie
12345
G1. Procesy poddawane są ciągłemu doskonaleniu
G2. Jeżeli cele procesów nie są osiągane, to podejmowane są działania zmierzające do poprawienia sytuacji
G3. Pracownicy inicjują wprowadzanie zmiany w realizowanych procesach
G4. Decyzje dotyczące doskonalenia procesów podejmowane są w oparciu o wyniki pomiarów
G5. Ciągłe doskonalenie obejmuje wiele usprawnień wprowadzanych w poszczególnych procesach
G6 Stosuje się narzędzia i techniki doskonalenia procesów (np. Lean Management, Six Sigma , Teoria Ograniczeń TOC itp.)
G7. Stosuje się oprogramowanie informatyczne wspomagające doskonalenie procesów
G8. Kultura organizacyjna oraz wspólne wartości przyczyniają się do ciągłego doskonalenia procesów


Ankieta

Zarejestruj bezpłatne konto w 15 sekund i twórz własne ankiety online - za darmo! .