Jeśli, jak sugerowaliśmy w pierwszej części wpisu o badaniach potrzeb szkoleniowych, badanie jest anonimowe to nie będziemy pytać o imię i nazwisko ale możemy o wiek i płeć, a przede wszystkim o stanowisko – dokładnie, ale dając do wyboru z listy stanowisk oraz o miejsce w strukturze – menedżer/nie menedżer. To ostatnie pytanie może warunkować listę pytań – trochę inne zadamy samemu pracownikowi, a inne jego przełożonemu i warto przygotować dwa kwestionariusze ankiety i skierować wypełniającego do jednego z nich zależnie od zaznaczonej odpowiedzi w tym pytaniu. Po pytaniu metryczkowym należy zadać 1-2 pytania o każdą z kompetencji lub jeśli nie są one zdefiniowane to np. o wykonywanie konkretnych zadań – np. ‘co sprawia trudności podczas rozmowy telefonicznej?’ lub całkiem otwarte – ‘co sprawia trudności podczas wykonywania zadań na Twoim stanowisku pracy?’ Warto również zapytać o szkolenia np. ‘podaj trzy tytuły szkoleń, związanych z rozwojem umiejętności potrzebnych do wykonywania Twojej pracy, na które wybrałbyś/wybrałabyś się w ciągu najbliższych 2 lat.’ Jak można zauważyć sprawdzą się w tym badaniu pytania otwarte – w przypadku samych pracowników. Ich przełożonym polecamy zadawanie większej ilości pytań zamkniętych np. ‘wskaż 2 kompetencje do rozwoju wśród grupy Twoich handlowców:
Opublikowano 2013-07-17 20:30:29