Badanie satysfakcji klientów - przeprowadź je regularnie i patrz jak Twój biznes rośnie.

Badanie satysfakcji klientów - przeprowadź je regularnie i patrz jak Twój biznes rośnie. Ocena: 4.4/5 , 145 głosów   |   2013-06-08 20:21:43 przez   |  Metodologie badań

Kto może przeprowadzić badanie satysfakcji klientów online? Badanie satysfakcji klientów, także te online mają już długą historię jednak zwykle tego typu usługę wykonują specjalizujące się w tym firmy badawcze lub konsultingowe, a zlecenia płyną od dużych i bogatych organizacji. My chcemy Was przekonać, że jeśli prowadzicie biznes dla znanej Wam grupy klientów to takie badanie możecie zrobić sami, przy zachowaniu oczywiście zasad dot. metodologii badawczej. Co oznacza ta „znana grupa klientów”? Jeżeli usługi, bądź rzadziej produkty, które oferujecie znajdują stałych nabywców – klientów, których znacie i zebraliście ich dane (w szczególności adres e-mail) do jakiejkolwiek bazy, to właśnie Wy możecie przeprowadzić sobie badanie satysfakcji klientów online uzyskując wiele korzyści przy relatywnie bardzo niskim koszcie badania. Właściwie w jakim celu to badanie? Choć odnosimy wrażenie, iż tego wyjaśniać nie trzeba to poniżej w dużym skrócie korzyści jakie niesie ten rodzaj badania. Jako przedsiębiorcy wiemy jak ważna jest opinia klientów – w końcu im lepsza tym więcej sprzedanych produktów i usług, a im więcej sprzedanych. Zatem pierwsza korzyść to taka, iż ogólnie wiemy co klienci myślą o naszej ofercie. Kolejna to informacja zwrotna dot. produktu/usługi, którą możemy pozyskać – pytajmy o różne cechy produktów czy też aspekty oferowanych usług. Od reprezentatywnej grupy klientów możemy się dowiedzieć co powinniśmy usprawnić, poprawić a co pielęgnować gdyż w oczach klientów jest to bardzo cenne. Możemy także sprawdzić skłonność do polecania usługi innym klientom a tym samym dowiedzieć się więcej o potencjale jaki posiada rynek. Jak i kiedy prowadzić takie badania? Oczywiście odpowiednio trzeba badanie satysfakcji klientów przygotować o czym przeczytacie w naszych wcześniejszych wpisać. Sugerujemy zapoznać się z następującymi artykułami:

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości – szczególnie pojawiających się podczas pierwszego badania - polecamy konsultacje z naszymi ekspertami. Badania satysfakcji klientów warto prowadzić cyklicznie np. raz lub dwa razy do roku – czas pomiędzy badaniami powinien być na tyle krótki by klientów przyzwyczaić, że ich opinia jest dla nas ważna ale też na tyle długi by skonsumować otrzymane wyniki i wprowadzić usprawnienia wynikające z uwag klientów. To też obrazuje klientom, że ich opinia jest do czegoś potrzebna. Ważnym jest także aby nie zmieniać metodologii – to umożliwi porównywanie wyników pomiędzy kolejnymi edycjami badania i tym samym da nam wiedzę o tym czy ta satysfakcja rośnie czy też – co niepożądane – maleje. Możliwa jest oczywiście rozbudowa metodologii ale sugerujemy zastanowić się na początku nad strategią takiej rozbudowy. A zatem - do dzieła i niech Wasze biznesy się rozwijają!

Opublikowano 2013-06-08 20:21:43