O monitoringu badania online cz.2

O monitoringu badania online cz.2 Ocena: 4.1/5 , 88 głosów   |   2013-06-25 20:27:42 przez   |  Metodologie badań

monitoring badania online część 2W pierwszej części wpisu o monitorowaniu badania online wyjaśnialiśmy głównie w jakim celu należy prowadzić monitoring badania oraz rozpoczęliśmy opis działań, które w ramach monitorowania warto wykonać. Poniżej ciąg dalszy.. Poza ilością wypełnionych ankiet warto monitorowaniem objąć także jakość. W tym wypadku należy sprawdzać czy respondenci wypełniali kwestionariusz ankiety online do ostatniego pytania włączenie, czy w pytaniach otwartych wpisywali treść oraz czy ta treść stanowi odpowiednią wartość. Zobacz poprzednie punkty. Warto także przygotować sobie odpowiednią strategię na wypadek niezadowalającej jednak ilości/jakości wypełnionych ankiet w terminie zakładanego zakończenia badania online. By przygotować taką strategię powinniśmy ustalić:

  • Ilość wysłanych przypomnień po których uznajemy, iż ten sposób już nie wpłynie na ilość wypełnionych kwestionariuszy ankiety.
  • Przedłużenie czasu trwania badania. Z doświadczenia wiemy, iż zbyt długie przedłużenie nie przynosi pozytywnego efektu, a optymalnie jest przedłużyć badanie online o ok. 50% czasu np. do dwutygodniowego terminu zakładanego pierwotnie dodać jeszcze tydzień.
  • Ewentualną zachętę dla respondentów – jeżeli np. badanie online dotyczy opinii nt. usługi po jej wypełnieniu możemy pokazać kod promocyjny uprawniający do zniżki na tę usługę. Warto wtedy w przypomnieniu położyć nacisk na uwypuklenie tej informacji. Można także przyjąć tego typu strategię rabatową od początku trwania badania ankietowego.
Podsumowując – przygotowany kwestionariusz ankiety, komunikacja do respondentów i skonfigurowane narzędzie to nie koniec obowiązków prowadzącego badania online. Zanim zaczniemy analizować otrzymane wyniki bardzo często warto wesprzeć ich pojawienie się w bazie danych, a temu służy właśnie monitorowanie badania.

Opublikowano 2013-06-25 20:27:42