Badanie satysfakcji (zaangażowania, motywacji) pracowników pozwala śledzić reakcje pracowników na sytuację firmy, odkrywa obszary zadowolenia i obszary wymagające wzmocnienia lojalności czy motywowania.
W efekcie badania firma dowiaduje się o swoich mocnych stronach, obszarach problemowych oraz rozpatruje propozycje zmian.
Cele i zastosowania badania:
- Zbadanie poziomu zaangażowania, zadowolenia i nastrojów pracowników oraz ich opinii odnośnie funkcjonowania organizacji
- Rozpoznanie postaw pracowników
- Identyfikacja czynników, które pozytywnie i negatywnie mogą wpływać na poziom satysfakcji
- Weryfikacja metod zarządzania
- Identyfikacja potencjalnych zagrożeń
- Określenie kierunków i warunków zmian
Obszary badania:
- organizacja pracy w firmie
- warunki pracy – jakość warunków pracy
- komunikacja wewnętrzna – jakość i efektywność komunikacji
- poziom motywacji – poziom zadowolenia z pracy
- polityka personalna – ocena realizacji polityki personalnej
- identyfikacji z firmą – badanie stopnia identyfikacji pracownika z organizacją
- czynniki diagnostyczne – analiza systemu płacowego, ocena sposobu zarządzania firmą
- atmosfera w organizacji oraz relacje pomiędzy pracownikami
Korzyści z przeprowadzenia tego typu badania jest bardzo dużo. Jeśli posiadasz własną metodologię wystarczy zaimplementować ją w Ankieta+ i przeprowadzić badanie. W przypadku zapotrzebowania na stworzenie metodologii zwróć się do nas – przygotujemy ją dla Ciebie.