Po utworzeniu kwestionariusza ankiety online, a także przygotowaniu komunikacji do respondentów, kolejnym krokiem jest zaproszenie ich do wypełniania kwestionariusza co może także mieć miejsce poprzez odpowiednie „podsunięcie pod nos” respondentom takiego kwestionariusza bez specjalnego zaproszenia. W Ankieta+ mamy dla Ciebie bardzo dużo możliwości zbierania informacji od respondentów. Dzięki tzw. kolektorom – czyli źródłom pozyskiwania danych, które możesz stosować komplementarnie lub alternatywnie zbierzesz dane poprzez:
Jeśli, jak sugerowaliśmy w pierwszej części wpisu o badaniach potrzeb szkoleniowych, badanie jest anonimowe to nie będziemy pytać o imię i nazwisko ale możemy o wiek i płeć, a przede wszystkim o stanowisko – dokładnie, ale dając do wyboru z listy stanowisk oraz o miejsce w strukturze – menedżer/nie menedżer. To ostatnie pytanie może warunkować listę pytań – trochę inne zadamy samemu pracownikowi, a inne jego przełożonemu i warto przygotować dwa kwestionariusze ankiety i skierować wypełniającego do jednego z nich zależnie od zaznaczonej odpowiedzi w tym pytaniu. Po pytaniu metryczkowym należy zadać 1-2 pytania o każdą z kompetencji
Czym właściwie jest badanie potrzeb szkoleniowych i jakie niesie ze sobą korzyści? Jako właściciele biznesu lub menedżerowie powinniśmy dbać o kompetencje zatrudnianych przez nas pracowników rozumiane jako zestaw:
W pierwszej części wpisu o monitorowaniu badania online wyjaśnialiśmy głównie w jakim celu należy prowadzić monitoring badania oraz rozpoczęliśmy opis działań, które w ramach monitorowania warto wykonać. Poniżej ciąg dalszy.. Poza ilością wypełnionych ankiet warto monitorowaniem objąć także jakość. W tym wypadku należy sprawdzać czy respondenci wypełniali kwestionariusz ankiety online do ostatniego pytania włączenie, czy w pytaniach otwartych wpisywali treść oraz czy ta treść stanowi odpowiednią wartość. Zobacz poprzednie punkty.
Po odpowiednim przygotowaniu badania o czym możecie przeczytać we wpisach dot. przygotowania kwestionariusza ankiety oraz przygotowania komunikacji w badaniu można badanie ankietowe online finalnie rozpocząć. W kwestionariusz ankiety respondenci najczęściej mogą wejść poprzez otrzymany link, który można umieścić w treści wiadomości e-mail, we wpisie na stronie internetowej, prezentacji MS Powerpoint, dokumencie MS Word etc.